Dostupni linkovi

Protest „Podrži RTV“ u Novom Sadu


Povodom godišnjice smena urednika i novinara na Javnom servisu Vojvodine, pokret „Podrži RTV“ održan je protest u centru Novog Sada.

Okupljeni su nosili veliki transparent "Podrži RTV", transparente "Vaše pravo da ne znate ništa, stop cenzuri", "Gradjanski Novi Sad protiv diktature", zastave pokreta "Ne da(vi)mo Beograd" i žutu patku koja je simbol tog pokreta, zastavu Vojvodine. Tokom protesta nije bilo incidenata.

Taj pokret, koji je nastao kao odgovor na promene na Radio-televiziji Vojvodine (RTV), saopštio je da se demonstracijama pristupa zbog „pada gledanosti i kvaliteta programa te medijske kuće“.

U međuvremenu, pokret je saopštio da je podneo krivičnu prijavu Osnovnom javnom tužilaštvu u Novom Sadu protiv svih članova Upravnog odbora RTV „zbog nesavesnog rada u službi“.

Krivična prijava podneta je godinu dana nakon što je Upravni odbor doneo odluku o smeni direktora programa, nakon čega je usledio još čitav niz smena u ovoj medijskoj kući.

„Podrži RTV“ je pre godinu dana otvorenim pismom upozorio Upravni odbor i tada novo rukovodstvo RTV-a, da bi „nagle i nejasno obrazložene kadrovske promene mogle da naruše teško stečen ugled pokrajinskog javnog servisa i poverenje građana".

Pokret navodi da „više nisu dovoljne samo ostavke – (rukovodioci) moraju da snose i krivičnu odgovornost, jer javni servis nije poligon za ostvarivanje ličnih i političkih ciljeva, već vlasništvo građanki i građana koji su ga osnovali, koji ga finansiraju i koji imaju pravo i da ga kontrolišu“, ističu oni.

Kao reakcija na loše stanje u pokrajinskom javnom servisu, Aleksandra Đurić Bosnić podnela je ostavku na mesto predsednice Programskog saveta RTV.

Ona je u intervjuu za Radio Slobodna Evropa istakla da se sa te funkcije povukla zbog toga što nije imala podršku članova Saveta da se to telo otvoreno reaguje povodom načina na koji je ta medijska kuća izveštavala građanske proteste u Novom Sadu i u nekim drugim gradovima Srbije, nakon što je predsednik Vlade Aleksandar Vučić pobedio na izborima za predsednika republike.

U međuvremenu, Radio-televizija Vojvodine smanjila je broj mladih saradnika na multimedijalnoj platformi „Oradio“, uprkos brojnim međunarodnim priznanjima. Kako nam je tada rečeno, saradnici te platforme nisu dobili nikakvo obrazloženje zašto nisu dalje angažovani.

Podsećamo, čelni ljudi RTV promenjeni su posle prošlogodišnjih pokrajinskih izbora na kojima su vlasti u Vojvodini preuzeli naprednjaci, partija srpskog premijera Aleksandra Vučića, i njihovi politički saveznici.

XS
SM
MD
LG