Dostupni linkovi

Vanredna vijest

Subotić dostavio Tužilaštvu dokumentaciju protiv Miškovića i Beka


Stanko Subotić Cane
Medijska prepucavanja i biznismensko-tajkunska saga između Stanka Subotića zvanog Cane, koji je u Srbiji optužen za šverc cigareta, i dvojice najmoćnijih biznismena u državi u priči o privatizaciji beogradskog lista Večernje novosti mogla bi da uđe u pravosudnu fazu, ukoliko domaće tužilaštvo papire koje je iz Ženeve dostavio Subotić oceni kao validne dokaze dovoljne za podnošenje krivičnih prijava.

Naime, na više od 200 stranica materijala Subotić je preko svojih advokata Tužilaštvu u Beogradu dostavio bankarske uplate, doznake i račune iz privatizacije Novosti, i na kraju i svoju pisanu izjavu u kojoj tvrdi da su ga biznismeni Milan Beko i Miroslav Mišković prevarili u tom poslu.
Naravno, videćemo o kakvim se navodima radi, da li zahtevaju određene provere, i nakon toga ćemo doneti odluku.

Advokat Radoslav Tadić rekao je, na za tu priliku posebno organizovanoj konferenciji za medije, da u dokumentaciji stoji da su Beko i Mišković od Subotića uzeli najmanje 15 miliona evra koje mu nisu vratili:

"Suština je u tome da je Stanko Subotić uvučen u priču oko privatizacije Novosti počev od 2005. godine, i da je odugovlačeno da se posao završi sve do početka 2007. U to vreme je protiv Stanka Subotića pokrenut krivični postupak zbog navodnog šverca cigareta. On smatra da su za pokretanje postupka za to delo, koje je navodno izvršeno 1995. i 1996. godine, glavni krivci Mišković i Beko koji su mu ostali dužni ne samo pare iz privatizacije Novosti, nego i iz kupovine Luke Beograd i drugih stvari."

Radoslav Tadić i Vladimir Beljanski, Foto: Vesna Anđić
Stanko Subotić u Beogradu je optužen za šverc cigareta sredinom devedesetih godina, kojim je protivpravno zaradio 56 miliona nemačkih maraka i osam miliona dolara. Iako je za njim raspisana međunarodna popternica, nedostupan je srpskom pravosuđu. Kako Subotić živi u Ženevi, njegovi advokati pozvali su predstavnike domaćeg tužilaštva da mu dođu u goste i saslušaju ga u tom gradu, i o cigaretama, i o prijavi u slučaju Novosti.

Miljko Radisavljević
, specijalni tužilac Srbije za organizovani kriminal, koji je u trenutku razgovora bio na putu u inostranstvu, rekao je za RSE da je od svojih saradnika dobio informaciju da je Subotićev tim predao dokumentaciju i dodao da će ona biti razmotrena:

"Naravno, videćemo o kakvim se navodima radi, da li zahtevaju određene provere, i nakon toga ćemo doneti odluku."

Miroslav Mišković. Foto: Vesna Anđić

RSE: Subotić Vas je kroz medije, i preko svojih advokata, pozvao da dođete u Ženevu da ga tamo saslušate i da uzmete od njega izjavu. Hoćete li to učiniti?

"Način na koji ćemo proveravati navode procenićemo od trenutne situacije i potrebe. Prvo da vidimo šta je sadržina prijave, da li ima potrebe za proveravanjem tih navoda, a na koji način ćemo to uraditi odlučićemo nakon upoznavanja sa prijavom. Zaista sada ne mogu detaljno da komentarišem jer još nisam video akt koji je upućen tužilaštvu, tako da ništa određenije ne mogu da kažem tim povodom."


Od Milana Beka i Miroslava Miškovića, dvojice vodećih biznismena u Srbiji koji su ranije saopštenjima demantovali Subotićeve priče, nismo uspeli da dobijemo komentar. Subotić je za nelegalnosti u privatizacijama ranije optuživao ljude iz okruženja bivšeg premijera Vojislava Koštunice, a među 11 svedoka koje je predložio za saslušanje nalaze se jedan od nekadašnjih ministara i čelni ljudi medijske kompanije WAZ.

Teško proceniti ko govori istinu

Interesantno je da, i pored toga što tvrde da Subotić poseduje dokumenataciju koja dokazuje kršenje zakona u privatizaciji Novosti, njegovi advokati kažu da najvažnije papire ipak nemaju oni, već suprotna strana. Zato smo njegove advokate Vladimira Beljanskog i Radoslava Tadića pitali kada će Stanko Subotić doći u Srbiju da objasni sve što ima:

"U situaciji u kojoj on nudi jemstvo od dva miliona evra za ukidanje pritvora, a koje nije prihvaćeno, njemu je upućena jasna poruka da u Srbiju ne sme da se vrati."

"Sa druge strane, on je slobodan čovek u Švajcarskoj, Francuskoj i u drugim zemljama zapadne Evrope. Tako da Stanko Subotić neće doći u Srbiju dok je na snazi rešenje o određivanju pritvora."


Božo Prelević
U takvoj situaciji, u moru tvrdnji jedne i druge strane van pravosudnog sistema, teško je proceniti ko govori istinu i šta se stvarno dešavalo. Pravnik Božo Prelević, bivši sudija i kooministar policije, kaže za naš program da je sve moguće:

"Ja Stanka Subotića i Milana Beka ne bih preterano ni razdvajao u svim tim pričama. Mislim da su se i jedan i drugi maksimalno okoristili o vlast, i da su bili zajedno sa svim vlastima i pre petooktobarskih promena, i sa delom vlasti posle, i da su veoma bogati. To je njihova zajednička karakteristika. E sada, ko se čime bavio, koji i čiji posao je legalan a koji nije, to naravno treba sud da kaže."



Znajući šta se sve dešavalo u Srbiji, mene tu bukvalno ništa ne bi iznenadilo. Ni jedan dokaz za ili protiv. Zato bi pravosuđe sve to trebalo da uradi objektivno i profesionalno.
Zato je važno, zaključuje Prelević, da svu prispelu dokumenataciju, i navode i jedne i druge strane, ispita tužilaštvo:

"Jer, znajući šta se sve dešavalo u Srbiji, mene tu bukvalno ništa ne bi iznenadilo. Ni jedan dokaz za ili protiv. Zato bi pravosuđe sve to trebalo da uradi objektivno i profesionalno, a posle neka se češe onaj ko treba da se češe."


U dosadašnjim analizama specijalizovanih časopisa, bogatstvo Stanka Subotića procenjivano je na oko 650 miliona dolara, Miroslava Miškovića na oko 2,8 milijardi dolara, dok približnih procena imovinskog stanja Milana Beka nije bilo.

Pročitajte i ovo:
Urednici "Vijesti" i "Dana" odbacuju optužbe
Veljanovski: Mediji moraju sačuvati javnost od manipulacija
Subotić ponovio optužbe na račun Miškovića i Beka
Optužbe protiv Medojevića medijska namještaljka?
Subotić otvorio novo poglavlje u ratu tajkuna
  • 16x9 Image

    Zoran Glavonjić

    Novinarsku karijeru počeo je 1995. u informativnoj redakciji beogradske televizije Studio B. Radio je u beogradskom listu "Dnevni telegraf" i u dnevniku "Glas javnosti". Na RSE je od avgusta 2000.

XS
SM
MD
LG