Dostupni linkovi

Vanredna vijest

Valjevske pare za beogradske medije


Preko šest miliona dinara iz gradske kase Valjeva završilo je kod medija sa beogradskim adresama, ilustrativna fotografija

“Televizija Marš se nikada nije trudila da bude bliska vlastima. Platili smo cenu objektivnog izveštavanja”, uverena je Danijela Dovečer, urednica te televizije iz Valjeva, koja na ovogodišnjem opštinskom konkursu za sufinansiranje projekata medijskog sadržaja od javnog značaja, nije dobila sredstva.

Smatra da je projekt koji je ponudila ova medijska kuća iz grada na zapadu Srbije, a ticao se mladih, bio vredan pažnje.

I portal “Valjevska iskra” ostao je bez finansijske podrške. Vlasnik portala novinar Mijo Stojkanović tvrdi u izjavi za Radio Slobodna Evropa (RSE) da donacija njegovom mediju nije dodeljena pošto se zamerio jednom članu Komisije.

“Tekstom o godišnjim nagradama Grada Valjeva navukao sam gnev kolege Jovana Stojića, novinara koji je bio dobitnik pomenute nagrade ali koji je bio i član Komisije za dodelu sredstava medijima”, kaže Stojkanović i navodi da je nedopustivo da neki lokalni mediji ne dobiju ni jedan dinar ili dobiju simbolična sredstva, pri čemu zbunuje to što je preko šest miliona dinara (blizu 60.000 evra) iz gradske kase Valjeva završilo kod medija sa beogradskim adresama.

"Komisija ko komisija"

Pomenuti novinar Jovan Stojić u telefonskom razgovoru nam je rekao da se obratimo za sve dileme i pitanja predsedniku Komisije, a na pitanje RSE da li su članovi Komisije glasali i da li se on uopšte za nešto pitao, odgovorio je: “Komisija ko komisija, znate kako rade naše komisije.”

Od 11 miliona i 440 hiljada dinara (oko 97.000 evra) koliko je ove godine iz budžeta Grada Valjeva izdvojeno za medije, više od polovine, preko šest miliona dinara (blizu 60.000 evra) dobili su mediji iz 90 kilometara od Valjeva udaljenog glavnog grada Srbije.

Ili preciznije, valjevska vlast je, po osnovu Konkursa za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa, opredelila sredstva za 21 projekat, od kojih je osam iz Beograda, i po jedan iz skoro 300 kilometara od Valjeva udaljenog Niša i nešto bližeg, oko 60 kilometara razdaljine, Šapca.

Simić: Poboljšavamo informisanje

Za odluku da više od pola sredstava ode medijima u glavnom gradu Srbije, i pored toga što Grad Beograd ima svoj konkurs sa znatno većim bužetom, gradska uprava u Valjevu odgovornost prebacuje na Komisiju koja je određivala koji će projekti proći, a koji ne.

Predsednik valjevske komisije za raspodelu medijskih donacija Aleksandar Simić, novinar iz Beograda, u telefonskom razgovoru rekao nam je, “cilj nam je bio da poboljšamo stanje informisanja u samom Valjevu”, uz tvrdnju da je Komisija poštovala zakonska pravila.

Između ostalih, donaciju je dobio “SOS kanal plus” iz Beograda, osnovan 8. januara 2018. godine, čiji je direktor Aleksandar Milutinović. Ovo preduzeće dobilo je 220.000 dinara (oko 1.800 evra) za projekat "Budućnost na planeti".

Vlasnik “SOS kanala plus” je biznismen Radoica Milosavljević koji je poznat i po tome što je privatizovao pre četiri godine osam televizija u Srbiji, da bi u međuvremenu neke od sprovednih privatizacija bile i poništene.

Među ostalim medijima dobitnicima donacija grada Valjeva, su i preduzeće “Info 24 Media”, osnovano 22. januara 2019. godine, čiji je direktor i vlasnik Marko Aćimović, kao i preduzeće “In Network Solution”, osnovano 14. jula 2017. godine, čiji je direktor i vlasnik Zorica Jelača.

Prvo medijsko preduzeće dobilo je je 500.000 dinara (nešto više od 4.000 evra) za projekat "Gradske teme Valjeva", a drugo 400.000 dinara (više od 3.000 evra) za projekat "Glas za jednakost".

Zorica Jelača je i zastupnik udruženja građana "Zajedno do jednakosti", koje je osnovano 30. maja 2018. godine, koje je dobilo 700.000 dinara (blizu 6.000 evra) za projekat "Bela kuga – naša briga".

Zanimljivo je i to da su, prema podacima Agencije za privredne registre (APR), na istoj adresi, Džona Kenedija 51 Beograd, i preduzeće Marka Aćimovića i preduzeće Zorice Jelače, te udruženje koje ona vodi.

Novi tender

Mimo konkursa, Valjevo je ove godine iz budžeta putem javne nabavke medijima opredelilo još četiri miliona dinara (oko 33.000 evra). I ta sredstva su uglavnom završila na poznatoj beogradskoj adresi.

Povodom tog tendera oglasila su se i novinarska udruženja Srbije. Valjevac Slobodan Ćirić, novinar i član Izvršnog odbora Udruženja novinara Srbije (UNS), tim povodom, kaže:

“Mi smo glasno rekli da je takva raspodela sredstava nezakonita i javno pozvali gradonačelnika Valjeva Slobodana Gvozdenovića da povuče taj tender.”

“Dobru ideju političkim uticajima uspeli smo da izopačimo i da je pretvorimo u njenu suprotnost. Novac se deli politički bliskim medijima, a ne onima koji naprave najbolje projekte koji bi doprineli unapredjenju javnog interesa. Ponekad su u pitanju rodbinske ili prijateljske veze”, uveren je Ćirić.

Sve to bio je povod protesta dela valjevskih novinara koji sumnjaju u zakonsku osnovanost raspodele sredstava, pa je zabeleženo i da su pojedini mediji vratili sredstva koja su im udeljena.

Ove godine to su učinili portali kolubarske.rs. i VAmedija, kojima je dodeljeno 60.000 dinara (oko 500 evra), odnosno 50 hiljada dinara (nešto više od 400 evra).

  • 16x9 Image

    Milena Kuzmanović

    Novinarka sa diplomom Fakulteta Političkih nauka u Beogradu. Karijeru započela u Radio Valjevu gde je prošla put od novinara-pripravnika, urednika do v.d. direktora. Pisala i za valjevski nedeljnik "Napred". Od 2011. godine dopisnica je redakcije RSE.

Facebook Forum

XS
SM
MD
LG