Dostupni linkovi

WAZ prodaje akcije crnogorskog lista


Srđan JANKOVIĆ Podgorička „Pobjeda“ objavila je da se multinacionalna kompanija WAZ povlači iz dnevnog lista „Vijesti“ u kojima je vlasnik 50% akcija. U pismu, kako objavljuje državni list „Pobjeda“, WAZ je nezadovoljna neprofesionalizmom i poreskim malverzacijama u „Vijestima". Istinitost navedenih kvalifikacija negiraju i u Uredništvu „Vijesti“ i u WAZ-u, a jedino je tačno da se prekida njihova saradnja.

Njemačka kompanija WAZ i „Vijesti“ će ovih dana prekinuti četvorogodišnju saradnju, a prema onome što je objavio dnevni list „Pobjeda“, razlozi odustajanja od vlasništva WAZ-a u „Vijestima" su neslaganja sa uređivačkom politikom i nezadovoljstvo ekonomskim efektima. Centrala WAZ-a je, prema pisanju „Pobjede“, uputila pismo menadžmentu „Vijesti“ u kojem se navodi da ova kompanija „ne može da toleriše neprofesionalno novinarsko ponašanje i poreske malverzacije i brojne druge nepravilnosti“, pa će se odreći svog udjela u akcijama, uz nadoknadu od četiri miliona eura. Direktor dnevnog lista „Vijesti“ Željko Ivanović kaže da je jedino tačno da WAZ i „Vijesti“ prekidaju saradnju, o čemu su pregovori privedeni kraju:

„Jutros smo dobili uvjeravanje sa WAZ-ove strane da oni niti su bili izvor, niti su dali bilo kakve informacije i saopštenje „Pobjedi“ i da su začuđeni time što se pojavilo, a da će u skladu sa našim odnosima i sa poslovnom etikom oni se sjutra u „Vijestima" zajednički oglasiti sa crnogorskom stranom i saopštiti konačnu i punu istinu. Jedino što je tačno u toj nepotpisanoj paskvili koja je objavljena u „Pobjedi“ je da su pregovori u toku, ali za crnogorsku javnost to nije novina, ti pregovori traju skoro godinu dana i mi smo, nadam se, na pragu konačnog dogovora i konačnog rješenja i mogao bih da potvrdim kao jedino tačno da WAZ neće više biti naš partner u „Vijestima"“.

Odgovarajući na pitanje da li javnost može da zna šta su razlozi prekida saradnje WAZ-a i „Vijesti“ Ivanović je rekao da se radi o razilaženju u pogledu uloge medija u tranzicionom društvu:

„Kao što smo bili srećni prije četiri godine kada je WAZ ušao u „Vijesti“ i kada smo potpuno dijelili naše poglede na poziciju i ulogu novine i medija u jednom društvu, pogotovo u tranzicionom društvu, sada smo došli do razilaženje u tim pogledima, ali mi smo zadovoljni što na jedan demokratski i civilizovan način se razilazimo“.

Na drugoj strani, izvršni direktor „Daily Presa“ u ime medijske grupacije WAZ Draško Đuranović podnio je ostavku na tu funkciju i izrazio žaljenje zbog raskida saradnje jer je svojevremeni, kako kaže, dolazak strateškog partnera bilo u korist jačanja šire medijske zajednice:

„Pošto sam i do sada bio posvijećen jačanju profesionalnog novinarstva trudio sam se od januara kada sam izabran za izvršnog direktora „Deili Presa“ da djelujem i radim u korist jačanja firme. Mislim da je bilo jasnih finansijskih pokazatelja koji to mogu potvrditi. Međutim, istoga dana kada je WAZ najavio da će raskinuti saradnju ja sam podnio ostavku na funkciju izvršnog direktora „Deili Presa“ jer nijesam vidio svoju ulogu u pregovorima oko isplate dionica. Sad, prazna politička naglabanja i kuloarske priče me zaista ne interesuju, niti ja mogu biti dio tog ambijenta. Samo se nadam da će procedura raskida saradnje proteći brzo i efikasnu u obostranu korist“.

Đuranović nije želio da komentariše informacije objavljene u „Pobjedi“ i najavio da će WAZ dati zvanično saopštenje povodom objavljenih navoda. Na drugoj strani Željko Ivanović kaže da će vrlo brzo biti poznato ko je novi partner najtiražnijeg dnevnog lista u Crnoj Gori, jer su do sada vođeni razgovori sa više evropskih i američkih medijskih kuća. Inače, WAZ je prisutan u gotovo svim državama jugoistečne i srednje Evrope, odnosno vlasnik je ili suvlasnik mnogih štampanih medija u regionu kao što su beogradska „Politika“ i splitska „Slobodna Dalmacija“.
XS
SM
MD
LG