Dostupni linkovi

Vanredna vijest

'Russia Today' izgubila akreditaciju za Kongres SAD


Ruska televizija Russia Today (Rusija danas) koja je pod kontrolom Kremlja, a prisiljena je da se u Sjedinjenim Državama registruje kao "inostrani agent", izgubila je u sredu akreditaciju za izveštavanje iz američkog parlamenta - Kongresu SAD, u Vašingtonu.

Odbor novinara koji odlučuje o dodeli akreditacije za Kongres, saopštio je da je akreditacija RT poništena jednoglasnom odlukom.

"Ta mera je preduzeta kao odgovor na registraciju T&amp Prodakšns LLC - kompanije koja upravlja RT, kao inostranog agenta", objašnjava se u pismu koje je ruskom kanalu poslao Krag Kaplan, predsednik Izvršnog odbora kongresnih radio i televizijskih izveštača. Po pravilima tog odbora, akreditacije se "ne daju podnosiocu zaposlenom kod bilo koje strane vlade ili njenog predstavnika", dodao je on. Ministarstvo pravde SAD zatražilo je septembru od RT da se registruje kao "inostrani agent" pošto je američka obaveštajna služba procenila da je ta TV "glavni međunarodni propagandni medij Kremlja".

Obavaštajne agencije posebno su optužile RT da se uključila u pretpostavljenu kampanju dezinformisanja koju je organizovala Moskva u korist Donalda Trampa tokom predsedničkih izbora 2016. godine. RT se tako 13. novembra registrovala u SAD, a predsednik Rusije Vladimir Putin je zauzvrat prošle subote proglasio zakon kojim se i u Rusiji uvodi klasifikacija medija kao "inostranih agenata", čime se cilja na radio-stanice "Glas Amerike" i "Slobodna Evropa". Obe finansira Kongres SAD.

XS
SM
MD
LG