Dostupni linkovi

Cane, Tijanić i amnezija oko novčanih transakcija


Stanko Subotić Cane

Prepiska između kontroverznog srpskog biznismena Stanka Subotića Caneta, koga potrežuju srpske vlasti i direktora Radio Televizije Srbija Aleksandra Tijanića, koji je u to vrijeme bio angažovan na crnogorskoj državnoj televizij, otvorila je priču o tome kako je prije devet godina funkcionisala državna televizija i iz kojih su se izvora plaćali projekti a iza kojih je stajala vlast.

Kotroverzni srpski biznismen Stanko Subotić Cane nedavno je u intervjuu saopštio da je 1999. uplatio veliki novac na kreditnu karticu Aleksandra Tijanića, prvog čovjeka Radio Televizije Srbije, koji je u to vrijeme bio angažovan na crnogorskoj državnoj televiziji. Tijanić je potvrdio da je krajem devedesetih honorarno radio za tu kuću za zadatkom da unaprijedi takozvani Treći kanal i da je nakon tog angažmana 2000. dobio honorar, ali kaže da ne zna ko ga je uplatio. "Koliko ja znam moj rad je crnogorska televizija pošeno platila, ako je međutim umjesto televizije moj honoran isplatio neko drugi ja to ne znam niti je to pitanje za mene", odgovorio je Tijanić.

Nebojša Medojević
Na ovu informaciju reagovao je crnogorski Pokret za primjene koji je od Javnog servisa zatražio odgovor od kojeg je novca isplaćen honorar za Tijanićeve konsultacije. Lider Pokreta Nebojša Medojević kaže da je ponovo otvorena priča o paralelnom budžetu Crne Gore koji je pod kontrolom sumnjivih lica iz prijateljskog okruženja premijera Mila Đukanovića:

"Mi smo tražili od Televizije Crne Gore da nam zaista dostavi na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacija ugovor između gospodina Tijanića i Televizije Crne Gore iz kojeg bi se eventualno vidjelo da je Televizija Crne Gore platila ili nije platila. Ukoliko se potvrdi da je istinito ono što gospodin Subotić tvrdi, a što i gospodin Tijanić ne demantuje, to bi onda zaista opet otvorilo priču da postoje crni paralelni fondovi koji su pod kontrolom nekih kontroverznih biznismena bliskih vrhu crnogorske vlasti i koji se očigledno sve ovo vrijeme upotrebljavaju za potpuno nejasne i nepoznate svrhe bilo da se radi o biznisu bilo da se radi o finansiranju nekih medija u Crnoj Gori."

U vrijeme kada je Aleksandar Tijanić bio angažovan na Televiziji Crne Gore generalni direktor te kuće bio je tek imenovani ambasador Crne Gore u Hrvatskoj Goran Sito Rakočević koji nije odgovarao na naše pozive. U to vrijeme televizija je bila u ogromnim gubicima a nezvanično je pominjano čak sedam miliona njemačkih maraka. Nedostapan je bio i finansijski direktor Radio Televizije Crne Gore iz 2000. Milenko Filipović koji je ranije podgoričkim "Vijestima" rekao da ne zna ništa o Tijanićevom honoraru.

Neupućen je, kako kaže, i tadašnji predsjednik Programskog odbora te kuće iz redova vladajuće Demokratske partije socijalista Slavenko Jovanović:

"Ja samo bio predsjednik Programskog savjeta, a Upravni odbor je u to vrijeme vodio poslovnu politiku. Mi smo samo o dijelu programa se brinuli, oko finansija i svih drugih stvari nijesmo ništa se miješali."


RSE: Ko je u to vrijeme bio na čelu Upravnog odbora?

Jovanović: Upravni odbor bio je jedno vrijeme Radojica Luburić, pa je bio, ovaj, dok sam ja bio, mislim, to je to.

Dijela sa Tijanićem i načina na koji mu je isplaćen novac ne sjeća se ni Radojica Luburić, današnji direktor podgoričke "Pobjede":

"Apsolutno se ja toga ne sjećam da je išta tu bilo i bilo što oko toga. Ne sjećam se apsolutno. Ne mogu odgovoriti što je bilo, ne sjećam se apsolutno, apsolutno ni pomena oko toga. Najbolje je da to oni vide u dokumentaciji."


Aleksandar Tijanić je u odgovoru Stanku Subotiću Canetu kazao da je angažman u Televiziji Crne Gore ugovorio direktno sa tadašnjim Predsjednikom Crne Gore Milom Đukanovićem. Iz kabineta današnjeg premijera nije bilo reakcija na tu tvrdnju. Subotić je, podsjetimo, u intervjuju hrvatskom "Jutarnjem listu" optužio Tijanića da je jedan od kreatora takozvane duvanske afere koja je godinama bila za petama i crnogorskom premijeru. Srpske vlasti terete Subotića da je oštetio budžet te zemlje za oko 40 miliona eura baveći se švercom cigareta.
  • 16x9 Image

    Petar Komnenić

    Školovao se u SAD, Podgorici i Beogradu. Dugogodišnji novinar RSE. Najčešće se bavi temama ratnih zločina, korupcije, pravosuđa.

Vaše mišljenje

Prikaži komentare

XS
SM
MD
LG