Dostupni linkovi

Projekat RSE i Glasa Amerike, Current Time blokiran u Rusiji na društvenim mrežama


Više web-stranica RFE/RL, BBC-a, Current Time-a i drugih medija takođe je blokirano zbog, kako ruski regulatori navode, pogrešnih izvještaja.

Dvije vodeće društvene mreže u Rusiji blokirale su sadržaj Current Time-a, projekta koji Radio Slobodna Evropa (RSE) vodi sa Glasom Amerike, nakon zahtjeva državnog medijskog regulatora u posljednjem potezu Moskve da zatvori nezavisne medijske organizacije.

VKontakte, poznat kao VK je najveća ruska kompanija za društvene medije i Odnoklassniki informisali su Current Time o zahtjevu koji je došao 10. marta. Yandex.Zen, koji je dio najvećeg ruskog pretraživača Yandex, takođe se sprema da blokira Current Time, prenosi redakcija Radija Slobodna Evropa na engleskom jeziku.

Kompanije su rekle da je ruski medijski regulator, Roskomnadzor uputio zahtjev nakon što je kancelarija državnog tužioca ustvrdila da sadržaj Current Time-a objavljen na društvenim mrežama "prenosi lažne informacije od društvenog značaja koje mogu da prouzrokuju prijetnju za živote i/ili zdravlje građana, prijetnje uznemiravanjem društvenog reda i mira i/ili javne sigurnosti".

Zahtjev je došao nekoliko dana nakon što je vlada usvojila dva zakona koji kriminalizuju nezavisno izvještavanje o ratu i proteste zbog rata u Ukrajini. Između ostalog, zakoni zabranjuju širenje "lažnih vijesti" o ruskim oružanim snagama.

Roskomnadzor je naredio medijima da objavljuju samo informacije koje daju zvanični izvori. Takođe je zabranio medijske organizacije da opisuju konflikt u Ukrajini kao invaziju ili rat i naredio da se isključivo naziva "specijalna vojna operacija".

"Nezadovoljan samo blokiranjem web-stranica nezavisnih medija, Kremlj sada čisti ruske platforme od činjeničnih informacija o ratu u Ukrajini", rekao je predsjednik RFE/RL Jamie Fly u saopštenju.

"Bez obzira na mjere koje Putinov režim poduzima da blokira naš sadržaj, RFE/RL će nastaviti da koristi sve alate koji su nam na raspolaganju kako bismo podijelili istinu s ruskom publikom", rekao je.

Nezavisne novine Novaja gazeta počele su da povlače svoje izvještavanja o ratu izvan interneta. Moskovska radio stanica Eho Moskvi gotovo je ugašena.

Current Time i RFE/RL odbili su službene zahtjeve za cenzurom izvještavanja, nazivajući svoje sadržaje poštenim i tačnim.

Nezavisni informativni mediji u Rusiji su godinama pod pritiskom, uglavnom zbog deceniju dugog zakona o "stranim agentima".

Ali od ruske invazije na Ukrajinu 24. februara, porastao je broj ruskih i internacionalnih medijskih organizacija koje su suspendovale svoje operacije u Rusiji, povlačeći dopisnike i prebacujući se na anonimno izvještravanje sa lica mjesta.

Restrikcije koje su sada na snazi su najstrožije još od vremena Sovjetskog Saveza.

Među glavnim međunarodnim emiterima koji su najavili obustavu u Rusiji su BBC, CNN, Bloomberg, CBS, njemački ARD i ZDF.

Više web-stranica RFE/RL, BBC-a, Current Time-a i drugih medija takođe je blokirano zbog, kako ruski regulatori navode, pogrešnih izvještaja.

Roskomnadzor je takođe krenuo u blokadu stranih društvenih mreža kao što je Facebook.

XS
SM
MD
LG