Dostupni linkovi

Blokirani sajtovi Radija Slobodna Evropa u Rusiji


Blokada onemogućava pristup ruskih korisnika sajtovima RFE/RL

Ruski medijski regulator "Roskomnadzor" saopštio je 4. marta da je "ograničio" pristup sajtovima nezavisnih medija.

Na ovaj način, Moskva je onemogućila građanima u Rusiji pristup spoljnim informacijama o invaziji na Ukrajinu.

Više sajtova, uključujući i Radio Slobodna Evropa (RFE/RL), BBC, i Deutsche Welle, zajedno sa društvenim mrežama Facebook, Twitter i Appleovim i Googleovim prodavnicama aplikacija, blokirani su u noći između 3. i 4. marta, prenosi redakcija Radija Slobodna Evropa na engleskom jeziku.

Blokade su usledile posle pretnji RFE/RL i drugim medijima o prinudnom gašenju usled izveštavanja o invaziji Rusije na Ukrajinu.

Blokada onemogućava pristup ruskih korisnika sajtu Ruskog servisa Radija Slobodna Evropa

Regionalni sajtovi RFE/RL na ruskom jeziku North.Realities i Siberia.Realities i sajt Caucasus.Realities koji vodi Servis za Severni Kavkaz takođe su blokirani u Rusiji.

I sajt "Current Time TV", mreža na ruskom jeziku koju vodi RFE/RL u saradnji sa Glasom Amerike, blokiran je od strane ruskih vlasti od 28. februara, iako je servis objavio metode za zaobilaženje blokade.

Redakcija Ruskog servisa Radija Slobodna Evropa je 2. marta primila šest obaveštenja od Roskomnadzora u kojima je ruska agencija za praćenje medija zapretila da će blokirati web stranicu, usred tekućeg izveštavanja o sukobu u Ukrajini.

Ruski servis RSE je izvestio da je Roskomnadzor najavio da će koristiti svoja ovlašćenja da blokira vesti na sajtu Svoboda.org o granatiranju Harkiva u Ukrajini, kao i o hakovanju nekih ruskih web sajtova.

Ruska regulatorna agencija je saopštila da su informacije "o navodnom napadu Rusije na teritoriju Ukrajine namerno lažno plasirane" na načine koji bi mogli da "stvore paniku među ljudima".

"(Ruski predsednik Vladimir) Putin hrani Ruse stalnim lažima o obimu i ceni rata u Ukrajini", rekao je 4. marta predsednik RFE/RL Jamie Fly.

"RFE odbija da cenzuriše sadržaj u ovom kritičnom trenutku za našu rusku publiku", poručio je Fly.

Najnoviji potez dolazi usred sve većeg pritiska na RFE/RL i druge nezavisne medijske organizacije i novinare koje je rusko Ministarstvo pravde označilo kao "strane agente".

Devet internet stranica RFE/RL na ruskom jeziku i 18 njegovih ruskih novinara označeni su kao "strani agenti".

Kompanija se trenutno suočava sa preko 13 miliona dolara procenjenih kazni zbog odbijanja dodavanja oznake "strani agent" većini sadržaja za rusku publiku.

Preporučujemo

XS
SM
MD
LG