Dostupni linkovi

Vanredna vijest

Osude zbog emitiranja lažnog ruskog napada na Gruziju


Gruzijska televizija širi lažnu paniku
molimo pričekajte

No media source currently available

0:00 0:01:02 0:00
Direktan link


Duhovi u Gruziji se ne smiruju nakon što je jedna privatna TV stanica u udarnom terminu u subotu u sklopu Vijesti objavila lažni ruski napad na Gruziju. Dvadesetominutni „napad“ izazvao je paniku u Gruziji, ali naišao na osude u inozemstvu i samoj Gruziji. Tko bi mogao stajati iza cijele priče istraživao je Brian Whitmore.

Priredila: Mirjana Rakela

„Ruski tenkovi ušli su u Gruziji preko armenske granice. Saakshvili je ubijen, a neki opozicijski lideri , kao bivša predsjednika parlamenta Nino Burjanadze i bivši premijer Zurab Noghaideli izdali su zemlju i stali na stranu Rusije,“ između ostalog se čulo i vidjelo u programu privatne TV stanice Imedi.

Analitičari ističu da se radilo o još jednom „umjetničkom uratku“ gruzijskih medija. Predsjednik Mikhael Saakashvili suočen s oštrim kritikama i dalje je prilično neodređen kada je u pitanju ovaj televizijski uradak. U nedjelju je kazao da je to „trebalo drugačije uraditi“ ali da je to ono što se može dogoditi ili što neprijatelj planira“.

Istodobno je optužio opozicijske lidere Burjanadze i Noghaideli kao ljude čije su ruke uprljane „krvlju Gruzijaca“. Dvoje političara je nedavno posjetilo Moskvu, te su se založili se za bolje odnose s Rusijom.

Prosvjed ispred zgrade Imedi televizije, 14. ožujak 2010.
U najmanju ruku „čudan“ stav Saakshvilija, otvorio je pitanje koliko su, predsjednik, ili ljudi oko njega, unaprijed znali da se priprema ovakav program.

Privatna televizija Imedi ima bliske veze s vladom. Nekadašnja opozicijska televizija, bila je meta policijskog prepada u vrijeme antivladinih protesta 2007. Kasnije je prodana privatnim poduzetnicima pod još uvijek nerazjašnjenim okolnostima.

Iako je vlasnička struktura prilčno mutna, stanicu vodi Giorgi Avredladze, bliski Saakshvilijev surdanik, koji je bio i šef njegova predsjedničkog ureda.

„Program“ je emitiran u prilično osjetljivom političkom trenutku u Gruziji. U maju se održavaju lokalni izbori i i oni se smatraju uvodom u predsjedničke izbore 2013. Saakshvaili ne može treći put kandidirati, ali je bitno tko tko će ga naslijediti.

Lawrence Sheets, direktor Međunarodne krizne grupe u Tbilisiju ističe da je očito da vladajuća elita nastoji stvoriti atmosferu straha u zemlji, ali na naki način otežati položaj budućem predsjedniku.

Osude su stigle iz međunarodne zajednice - SAD i EU, ali i utjecajne Pravoslavne crkve u Gruziji.

Patriarh Ilija II emitiranje programa nazavao je „odvratnom uvredom za gruzijski narod“.

Televizija se nakon svega ispričala za šok koji je proizvela, no Averladze je ostao pri tvrdnji da je cilj programa bila „priprema“ za nešto što se može dogoditi. Optužio je gledaoce da nisu dobro razumjeli ono što se željelo postići programom, navodno upozoriti na to što se možda kuha u Moskvi.

No, uz jednodušne osude opozicije i unutar vladajuće Saaksahvilijeve elite čuju se glasovi osude. Učinio je to predsjednikov bliski saveznik, predsjednik parlamenta David Bakaradze istaknuo je da ovakav „neodgovoran program i te kako može odvući strane investitore iz zemlje, a čija je prisutnost i te kako potrebna da bi se osigurala radana mjesta za građane Gruzije.“
XS
SM
MD
LG