Dostupni linkovi

Vašington označio četiri kineska medija u SAD kao strane misije


Zgrada Kineske centralne televizije u Pekingu, arhivska fotografija

Administracija predsednika SAD Donalda Trampa objavila je u ponedeljak, 22. juna, da je operacije četiri kineske medijske kuće označila kao "strane misije" u akciji koja bi, kako navodi agencija Asošijejted Pres (AP), neke njihove novinare mogla naterati da napuste zemlju.

Zvaničnici Stejt departmenta rekli su da su ove četiri organizacije u stvari zagovornici Komunističke partije Kine i vlade i da ih ne treba tretirati kao obične strane medije.

Od te četiri kuće, među kojima je i državna Kineska centralna televizija (CCTV), biće zatraženo da predaju spisak svih koji rade za njih u SAD i svake nekretnine koju poseduju.

Ostali mediji koji su označeni kao "strane misije" su Čajna njuz servis, Pipls dejli njuzpejper i Global tajms.

Za sada nikome nije naredjeno da napusti zemlju, ali je Vašington u februaru povukao sličan potez protiv pet drugih kineskih medija, među kojima je državna agencija Sinhua.

AP podseća da je administracija američkog predsednika Donalda Trampa potom u martu ograničila na 100 broj novinara koji mogu da rade za tih pet medija u SAD.

SAD su tada kao razlog za ograničenje navele sve oštriji kineski nadzor, maltretiranje i zastrašivanje američkih i drugih stranih novinara u Kini.

Trampova administracija je takođe saopštila da planira da odredi vremenska ograničenja za vize izdate kineskim novinarima, kao što to sada čini Kina za novinare koji rade za SAD. Još nije jasno koliko novinara iz pomenutih organizacija radi u SAD-u.

Od ovog proleća, oko 75 američkih i drugih stranih novinara dobilo je ovlašćenje da radi za američke medijske kuće, piše AP.

Preporučujemo

XS
SM
MD
LG