Dostupni linkovi

Arežina: Vratiću sve ukinute emisije i smenjene urednike


Tražiću da se emisije koje su ukinute vrate, da se ljudi na ključnim uredničkim mestima takođe vrate: Slobodan Arežina

Slobodan Arežina je odlukom Apelacionog suda vraćen na posao programskog direktora Radio televizije Vojvodina (RTV) sa koje je smenjen u maju 2016. Godine. On je kazao za RSE da će, čim stupi na dužnost, tražiti da se vrate sve ukinute emisije i udrednici koji su smenjeni.

Apelacioni sud je odluku Upravnog odbora od 4. maja 2016. godine, poništio, navodi se u presudi u koju je agencija Beta imala uvid. Arežina je u julu prošle godine tužio RTV jer je njegovo smenjivanje, kako je naveo, bilo u suprotnosti sa Zakonom o javnim medijskim servisima i odredbama statuta Javne medijske ustanove RTV.

“Jutros mi je Pravna služba RTV saopštila da je doneta ta presuda i da postoji nalog da me vrate na mesto programskog direktora” potvrdio je Arežina za Radio Slobodna Evropa.

“Ja imam osnovni plan, što je i bio motiv za tužbu, da se, pre svega u interesu RTV i uloge koju ta medijska kuća ima kao javni servis, stvari dovedu u red u smislu jačanja uticaja, slušanosti, gledanosti, obavljanja onih funkcija zbog kojih je Javni servis i osnovan. Tražiću da se emisije koje su ukinute vrate, da se ljudi na ključnim uredničkim mestima koji su bili kada sam ja bio programski direktor, vrate na ta mesta. Videću kakav će biti odgovor uprave Javnog servisa i prema tome ću doneti sledeće odluke. Ukoliko ne budem mogao da ostvarujem programsku politiku koja je u interesu građana, naravno da taj posao onda neću raditi” kaže za RSE Slobodan Arežina.

Posle smenjivanja Arežine 2016. godine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srdjan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Usledio je i talas smenjivanja u RTV-u, nakon čega su novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali Pokret Podrži RTV, koji je organizovao ulične proteste i razne akcije, s ciljem da ukaže na političku pozadinu tih smena.

Arežina je na funkciju programskog direktora izabran na javnom konkursu na četvorogodišnji mandat, a smenjen je nakon godinu dana.

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) pozdravili su pravosnažnu i izvršnu odluku Apelacionog suda u Novom Sadu.

"Ovom odlukom sud je potvrdio da je smena Arežine bila protivzakonita: samim tim, protivzakonite su i besramne političke čistke urednika i novinara na vojvodjanskom javnom medijskom servisu koje su potom usledile kao posledica ove smene", naveli su NDNV i NUNS u saopštenju.

"Podsećamo i da je Pokret Podrži RTV podneo krivične prijave protiv članova Upravnog odbora RTV-a zbog smene Arežine i drugih političkih egzekucija na RTV-u, koji su potom doveli do dramatičnog pada kvaliteta programa, ugleda i gledanosti, o čemu svedoče i brojna istraživanja i monitorinzi", naveli su NDNV i NUNS.

XS
SM
MD
LG