Dostupni linkovi

Poništena presuda protiv NIN-a u slučaju Savamala


Naslovnica NIN-a koja je bila predmet sudskog spora

Apelacioni sud u Beogradu preinačio je presudu kojim je ministar unutrašnjih poslova Srbije Nebojša Stefanović dobio spor protiv nedeljnog lista NIN-a i pravosnažno odbio njegov tužbeni zahtev za isplatu 300.000 dinara na ime odštete zbog teksta "Glavni fantom iz Savamale".

Istom odlukom, koja je danas objavljena na sajtu suda, Stefanović je obavezan da tuženima iz NIN-a Sandri Petrušić i Milanu Ćulibrku isplati 89.700 dinara za troškove postupka u roku od 15 dana od prijema presude.

Tekst odluke Apelacionog suda možete pogledati ovde.

Prvostepenom presudom Višeg suda u Beogradu Sandra Petrušić, Milan Ćulibrk i Društvo za novinsko izdavačku delatnost "Nin" d.o.o. Beograd bili su obavezani da na ime naknade nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda solidarno isplate Stefanoviću 300.000 dinara sa zakonskom zateznom kamatom kao i da presudu objave u prvom sledećnem izdanju NIN-a.

U spornom tekstu list ukazuje na okolnosti afere "Savamal", bespravnog rušenja objekata u istoimenom beogradskom kvartu koje su izveli maskirane osobe, u noći nakon vanrednih parlamentarnih izbora aprila 2016. godine. Incident koji se dogodio na prostoru na kom investitor "Igl hils" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata gradi naselje pod imenom "Beograd na vodi". Ovaj događaj te činjenica da je policija ignorisala pozive građana na pomoć postao je povod niza masovnih demonstracija i ozbiljnih optužbi na račun vlasti premijera Aleksandra Vučića.

U obrazloženju odluke navodi se da je, po nalaženju Apelacionog suda, prvostepeni sud na pravilno i potpuno utvrđeno činjenično stanje pogrešno primenio Zakon o javnom informisanju i medijima, kada je našao da tuženi nisu ispoštovali dužnost novinarske pažnje, odnosno da nisu proverili poreklo istinitosti i potpunosti podataka u vezi sa tvrdnjom da je Stefanović "Glavni fantom iz Savamale”.

Takođe, kako dodaje Apelacioni sud, s obzirom na to da se radi o zaključku novinara, da se događaj u "Savamali" nije mogao odigrati bez znanja Stefanovića, te da u tom smislu tekst predstavlja kritiku nosioca javne funkcije u obavljanju poverene nadležnosti, novinar autor teksta nije bio dužan da traži njegovo izjašnjenje o kritici koju mu upućuje, već je on imao pravo da traži od odgovornog urednika Nedeljnika "NIN" da se objavi njegov odgovor na kritiku, odnosno pravo da traži ispravku informacije, a što Stefanović nije učinio.

XS
SM
MD
LG