Dostupni linkovi

„Pink“ ipak ne ulazi u Hrvatsku


Logo TV Pink

Većinski vlasnici kutinske Nezavisne televizije NeT prekinuli su pregovore sa vlasnikom srbijanske TV Pink Željkom Mitrovićem koji je trebao kupiti većinski paket te pete nagledanije hrvatske televizije. Iako je sve bilo dogovoreno, Mitrović se nakon toga mjesecima nije javljao i oni u ga otpisali kao – neozbiljnog!

Čini se da je pukla igra u kojoj je srbijanski medijski tajkun Željko Mitrović za male novce trebao ući na hrvatski medijski prostor, a vladajući HDZ u Hrvatskoj trebao dobiti vlasnika medija koji će pred skore lokalne izbore u Hrvatskoj garantirati da ti mediji neće „raditi ekscese“ i ugroziti pobjedu HDZ-a.

Mitrović je pred koji mjesec počeo pregovarati sa nekoliko lokalnih televizija – TV Slavonije i Baranje kojoj je neslužbeni vlasnik Branimir Glavaš, zadarskom GTV, a najslasniji zalogaj trebala je biti kutinska Nezavisna televizija NeT, inače peta nagledanija televizija u Hrvatskoj. Mitrović i suradnici početkom ljeta tri su puta bili u Kutini, i činilo se da je sve dogovoreno, kaže za naš radio jedan od većinskih vlasnika NeT-a Zoran Kovačić:


„Nakon trećeg sastanka u biti smo dogovorili cijelu situaciju - dogovorili smo se oko iznosa novca, oko načina strateškog partnerstva, oko kontinuiteta daljeg rada i svega ostalog, i tu si praktično pružili ruke, dakle usmeno, „na riječ“, bez ikakvog potpisa i sa dogovorom da u sedam dana odvjetnici pripreme predugovor kako bi se on dostavio hrvatskoj Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja i Vijeću za elektroničke medije, što je zakonska obveza.“


Međutim, otada od Mitrovića ni pisma ni razglednice. Prošao je mjesec dana, došli su godišnji odmori, a kada su se većinski vlasnici NeT-a vratili na posao pogledali su po radnom stolu, ali i dalje nije bilo Mitrovićevog odgovora. Zoran Kovačić:


„Uvidjeli smo da nema nikakvog pomaka u tome smislu i dali smo njegovim suradnicima (jer se do njega nije moglo doći) rok od još sedam dana da se definitivno izjasne po pitanju završetka posla. Kako se ni u tih sedam dana ništa nije dogodilo izišli smo sa priopćenjem da prekidamo sve razgovore zbog neozbiljnosti i jednog neprimjerenog ponašanja i načina komunikacije u poslovnom smislu.“

Kada je u svibnju ova priča dospjela u javnost, grupa istaknutih hrvatskih novinara javnim pismom usprotivila se – ne ulasku „Pinka“ na hrvatsko medijsko tržište, već ovakvom načinu prodavanja frekvencija i koncesija, čime bi bio zaobiđen zakon i oštećen proračun. Za Radio Slobodna Europa govori jedan od potpisnika tog pisma, urednik na zagrebačkom Radiju 101 Željko Matić:


„Kad smo potpisivali to pismo, mi ni u kojem slučaju nismo bili fokusirani na preuzimanje od strane Mitrovića, nego smo jednostavno bili zabrinuti zbog toga što se olako prelazi preko preprodaje frekvencija, odnosno koncesija za lokalne televizije. Ja i dalje stojim na stajalištu da – ako je netko dobio koncesiju, odnosno frekvenciju za emitiranje određenog programa, a nije ga u stanju emitirati, treba tu koncesiju, odnosno frekvenciju vratiti državi, pa neka se javi netko drugi, a na preprodavati nešto što faktički nije njegovo.“


No, čini se da ovo pismo hrvatskih novinara nije dovelo do prekida suradnje, već je stvar pukla zbog toga što je - prerano izišla u javnost, što je stvorilo negativnu klimu prema Mitroviću i njegovom projektu, procjenjuje u izjavi za naš radio novinar i predsjednik Vijeća časti Hrvatskog novinarskog društva Drago Hedl:


„Naime, Mitrović je planirao uzeti nekoliko lokalnih televizija, umrežiti ih i na taj način faktički doći do nacionalne koncesije, i sve je to naravno išlo sa blagoslovom vladajućih, jer bi bez toga to bilo nezamislivo. Vjerojatno je sada u pitanju to da su se našle neke izlike, neki motivi koji su tu započetu suradnju prekinuli, i čini se da je vlast pred lokalne izbore sljedeće godine odlučila da cijelu tu priču završi, kako ne bi stvorila animozitet prema vladajućoj stranci i prema njenim ambicijama da osvoji i lokalnu vlast.“

  • 16x9 Image

    Enis Zebić

    U novinarstvu od osnovne škole, profesionalno od uspostave političkog pluralizma. Nakon suradnje u nekoliko hrvatskih dnevnih novina, od 1. veljače 1994. je na RSE u Zagrebu.

XS
SM
MD
LG