Dostupni linkovi

Podijeljeni stavovi o predizbornoj ulozi medija


Nekoliko dana pred izbornu ćutnju pitali smo političke partije koje imaju svoje kandidate za predsjednika Crne Gore kako su zadovoljne medijskim praćenjem i izvještavanjem njihovih predizbornih aktivnosti.

Generalno, političke partije nemaju prevelike primjedbe na račun medija, osim ocjena da je dio medija u određenoj mjeri bio naklonjen pojedinim kandidatima.

Tokom izvještavanja medija o predsjedničkim izborima bilo je određenih nekorektnosti, ali u manjoj mjeri nego prethodnih godina, smatra Dobrilo Dedeić, iz Srpske liste. Ne želeći da proziva medije pojedinačno koji su bili nekorektni, Dedeić očekuje da će mediji shvatiti da im je u interesu da izvještavaju nepristrasno:
"Mi nijesmo zadovoljni načinom na koji je propraćena aktivnost kandidata Srpske liste i mislimo da postoji značajan dio medija koji je omanuo kada je u pitanju princip nepristrasnosti na ovim izborima. Mimo toga, ovo će biti jedna od etapa u napretku medija u Crnoj Gori jer postoje oni koji svoj posao obavljaju profesionalno i očekujem da ćemo ući u neki mirniji politički period kada će potreba da ljudi koji se bave ovim poslom biti stavljena na način da ne izražavaju samo svoj politički stav nego da se na korektan način odnose prema svim suparnicima u izbornoj trci, bilo da su u pitanju predsjednički ili parlamentarni izbori".
Demokratskoj partiji socijalista je bilo važno da ostvari neposredan kontakt sa građanima, jer, prema mišljenju funkcionera Predraga Sekulića, mediji više nijesu odlučujući faktor kada su u pitanju politički izbori. Sekulić smatra da je dosadašnji tok kampanje bio uglavnom uravnotežen iz ugla praćenja kampanje medijske scene:
"Čini smi se da mediji odavno više nijesu odlučujući faktor kada je u pitanju politička scena i kada su u pitanju politički izbori. U svakom slučaju, ako bismo napravili neku podjelu na koji način je to odrađeno mogli bismo primijetiti da je dnevna novina "Dan" bila više nego naklonjena Srpskoj listi, da su "Vijesti" bile naklonjene Pokretu za promjene, da je "Pobjeda" bila uravnotežena što se tiče ovog dijala kampanje. Što se tiče elektronskih medija mislim da je bio jednako otvoreno prostor za sve kandidate i čak mi se čini da smo možda čak imali i previše prostora s obzirom da je jedan dio te medijske scene bio prosto zatrpan sa porukama predsjedničkih kandidata".
RSE: Da li je neko forsirao kandidata Demokratske partije socijalista?
Sekulić: Osim građana ne vidim da je neko forsirao kandidata Demokratske partije socijalista, ali drago mi je što nas građani forsiraju.
Koča Pavlović iz Pokreta za promjene je nezadovoljan izvještavanjem servisa za koji smatra da je pod državnom kontrolom, navodeći primjer da nijedan od predsjedničkih kandidata nije imao priliku da se pojavi na Radio Televiziji Crne Gore, a da su jednosatne intervjue dobili premijer Milo Đukanović i šef Parlamenta Ranko Krivokapić. Pavlović ne želi detaljnije da govori o pristrasnosti privatnih medija:
"S obzirom na činjenicu da mi za jedan značajan broj vrlo uticajnih medija kakva je IN Televizija ili neki drugi mediji ne znamo ko su stvarni vlasnici, to jest javna je tajna da su u vlasništvu braće, kumova, prijatelja čelnih ljudi režima potpuno je bespredmetno objašnjavati crnogorskoj javnosti na koji način oni izvještavaju i koliko se pristrasno ponašaju. Što se tiče ovih medija koji su pod državnom kontrolom mi smo krajnje nezadovoljni njihovim izvještavanjem, pogotovo radom državne televizije koja je veoma moćan medij u kampanji. Nijedan od predsjedničkih kandidata nije dobio do sada priliku da se pojavi pred crnogorskom javnošću na mediju koji je finansiran od strane te javnosti i od strane države Crne Gore. Takođe, krajnje smo nezadovljni odnosom, to jest tretmanom u informativnom dijelu programa zato što izvještaji sa naših konvencija su uvijek u Trećem dnevniku za razliku od izvještaja o konvencijama predsjedničkog kandidata režima koje su uvijek u onome najgledanijem Drugom dnevniku".
U Socijalističkoj narodnoj partiji ocjenjuju da dio štampanih medija forsira određene predsjedničke kandidate, dok su u elektronskim medijima, prema mišljenju Vasilija Laloševića, izvještaji korektni:
"Postoji jedan dio medija koji su apsolutno favorizovali određene kanidade. Ja prije svega moramo pomenuti od forsiranja izvjesnih anketa za koje ne mogu da upotrijebim i neki drugi izraz, do toga da su određene kandidate pokušali da svedu na nekoliko stubaca. Kao što sam i sam rekao ovim posljednim terminom riječi takozvanim štampanim medijima. Što se tiče elektronskih medija moram reći da su oni korektno pratili ovu kampanju u domenu svojih sposobnosti kako tehničkih tako i ljudskih".
  • 16x9 Image

    Srđan Janković

    Nakon rada u pisanim i elektronskim medijima u Srbiji, Beograd napušta 1999. nakon gašenja ovih medija zbog pritiska tadašnjeg režima i ubistva novinara Slavka Ćuruvije. Na RSE radi od novembra 1999. godine.

XS
SM
MD
LG