Dostupni linkovi

logo-print

Ana Kolarević i afera "Telekom": Tužba protiv Monitora odbačena


Ana Kolarević

Ana Kolarević

Osnovni sud u Podgorici odbacio je kao neosnovanu tužbu Ane Kolarević protiv nedjeljnika Monitor zbog tekstova u kojima se sestra premijera Mila Đukanovića pominje u vezi sa korupcionaškom aferom "Telekom".

"Upravo sam iz suda preuzeo presudu sudije Veljka Radovanovića u predmetu po tužbi gospođe Ane Kolarević protiv Monitora i obavijestio bih vas da je tužbeni zahtjev odbijen kao neosnovan i da je Ana Kolarević obavezana da Monitoru isplati troškove postupka u iznosu 1.125 eura", saopštije je pravni zastupnik nedjeljnika Monitor Veselin Radulović javnosti odluku suda po zahtjevu Ane Kolarević koja je taj nedjeljnik tužila zbog njenog pominjanja u tekstovima u vezi sa istragom američke agencije za hartije od vrijednosti o korupciji u privatizaciji Telekoma.

Kolarević je od nedjeljnika Monitor kao i dnevnika Vijesti i Dan tražila ukupno 300.000 eura na ime povrede časti i duševnih bolova koje je kako tvrdi pretrpjela zbog tekstova o tome da su američki istražni organi utvrdili da su prilikom prodaje crnogorskog Telekoma sa preko 7 miliona eura podmićena najmanje dva crnogorska funkiconera i advokatica, sestra tada najvišeg vladinog funkcionera.

Za pravnog zastupnika Monitora Veselina Radulovića odluka suda da odbaci tužbu Kolarevićke protiv tog nedjeljnika je bila očekivana.

"Jer mislim da je postupak od strane postupajućeg sudije vođen na jedan korketan načon. On je pokazao nešto što nije bila uobičajena praksa do sada u crnogorskim sudovima a to je pozivanje određenih ličnosti da daju svoj iskaz u postupcima u kojima traže enormne iznose naknade štete po osnovu nematerijalne štete. Dakle, sudija je sudio po zakonu i donio jedinu moguću presudu koja se može okarakterisati kao zakonita u ovom postupku", kaže Radulović.

Osim tužbe koju je Ana Kolarević podnijela protiv nedjeljnika Monitor, Osnovni sud u Podgorici odbacio je i njenu tužbu protiv dnevnika "Dan" od kojeg je tražila 100.000 eura.

No za razliku od tužbi protiv Monitora i Dana, sudija Osnovnog suda u Podgorici Miodrag Pešić presudio je krajem jula ove godine da su "Vijesti" povrijedile čast i ugled advokatice Ane Kolarević i dosudio joj 5.000 eura kao naknadu štete za pretrpljene duševne bolove. Pešić, nekadašnji predsjednik mladih DPS-a, je takvu odluku donio zbog teksta "I sestra najvišeg zvaničnika Vlade primila mito".

Sestra Mila Đukanovića, advokatica Ana Kolarević je u prošlogodišnjem intervjuu Atlas televiziji iznijela niz teških kvalifikacija na račun medija i izrazila razočarenje što državne institucije tada nijesu reagovale na objavljene tekstove:

"Ja sam zapanjena količinom laži koju ti ljudi prosipaju. A još više sam zapanjena time da niko od nadležnih organa u Crnoj Gori nije tu kriminalnu organizaciju pozvao na odgovornost, da kaže optužujete, osuđujete, presuđujete – na osnovu čega? Ko nekome može reći da je kriv dokle nemate osuđujuću presudu. Cilj je bio nervirati Mila Đukanovića i prikazati njegovu porodicu kriminalnom", ustvrdila je Kolarević.

U formulaciji da su američki istražni organi utvrdili da su prilikom prodaje crnogorskog Telekoma sa preko 7 miliona eura podmićena najmanje dva crnogorska funkiconera i advokatica, sestra tada najvišeg vladinog funkcionera, mediji su prepoznali Anu Kolarević, a to je potvrdio i njen brat Milo Đukanović u intervjuu Televiziji Crne Gore iz marta ove godine, odgovarajući na pitanje da li je i on prepoznao svoju sestru:

"Pretpostavljam da da jer ne poznajem ni jednog državnog zvaničnika koji ima sestru advokata. Drugo, pretpostavljam da da jer se u daljoj razradi u tom dokumentu pominje jedan ugovor čiji je partner bila advokatska kancelarija Ane Kolarević", rekao je Đukanović.
  • 16x9 Image

    Predrag Tomović

    Nesuđeni pravnik završio je u novinarstvu. Prošao "školu" radija Free Montenegro, Antene M. Imao i kratak izlet na TV IN, ali se nakon toga vratio staroj ljubavi - radiju.

XS
SM
MD
LG