Dostupni linkovi

logo-print

Ekvador priznao da je Asanžu ograničio internet


Asanž se 2012. sklonio u ambasadu Ekvadora u Londonu

Asanž se 2012. sklonio u ambasadu Ekvadora u Londonu

Vlasti Ekvadora priznale su da su Džulijanu Asanžu "privremeno ograničile" pristup internetu u svojoj ambasadi u Londonu, gde se osnivač Vikiliksa nalazi već četiri godine, pošto je taj sajt objavio imejlove šefa izbornog štaba kandidatkinje demokrata za predsednika SAD Hilari Klinton.

Ministarstvo spoljnih poslova saopštilo je u utorak da i dalje stoji pri odluci da Asanžu garantuje azil, ali da se ne meša u strane izbore niti podržava bilo kog kandidata.

U saopštenju se navodi da odluka nije doneta pod pritiskom iz inostranstva.

Vikiliks je u subotu tvrdio da je američki državni sekretar Džon Keri lično intervenisao i da je tražio od Ekvadora da zaustavi Asanža da objavljuje dokumente o Hilari Klinton.

Ministarstvo nije preciziralo opseg ograničenosti pristupa internetu, navodeći samo da ograničenje njegovih komunikacija neće uticati na mogućnosti Vikiliksa da obavlja svoje novinarske aktivnosti.

Vikiliks je u utorak saopštio da su vlasti Ekvadora u subotu popodne prekinule pristup internetu Asanžu.

Asanž se 2012. sklonio u ambasadu Ekvadora u Londonu i odbijao je da ode u Švedsku na ispitivanje u okviru istrage o silovanju, jer veruje da bi ga Švedska izručila SAD zbog objavljivanja tajnih vojnih dokumenata o ratovima u Iraku i Avganistanu.

XS
SM
MD
LG