Dostupni linkovi

logo-print

Arežina: Smenjen sam zbog političkog pritiska


Slobodan Arežina

Slobodan Arežina

Upravni odbor Radio-televizije Vojvodine (UO RTV) smenio je Slobodana Arežinu, dosadašnjeg direktora programa RTV-a. Odluka je donesena jednoglasno zbog utvrđenog pada gledanosti televizijskog programa i nepostojanja Plana proizvodnje i emitovanja programa RTV-a za 2016. godinu, kao jednog od bitnih dokumenata vezanih za rad pokrajinskog Javnog servisa, navodi se u saopštenju novog UO RTV.

Podsetimo, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) je krajem prošle godine izabrao novi Upravni odbor RTV uz mnoge primedbe stručne javnosti, između ostalog, zbog toga što je to urađeno u vreme kada je REM bio u krnjem sastavu, bez predstavnika Autonomne pokrajine (AP) Vojvodine.

Regulatorno telo za elektronske medije je predložilo a Skupština Srbije usvojila novi sastav Upravnog odbora RTV Vojvodine početkom 2016. uz dosta polemike u javnosti. Zamereno je što se odluka donosi u vreme kada je REM bio u krnjem sastavu, nije bilo predstavnika AP Vojvodine, a predloženi članovi Upravnog odbora nisu, po mišljenju nezavisnih udruženja, garantovali političku nezavisnost kao ni profesionalnu kompetentnost.

Predsednik Upravnog odbora RTV Vojvodina profesor Jova Radić bio je u Miloševićevo vreme 1992. godine predsednik Izvršnog veća Vojvodine a jedno vreme i ministar u tadašnjoj Vladi Srbije.

Dva novinarska udruženja, Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno udruženje novinara Vojvodine (NDNV) odmah su reagovala.

U saopštenju NUNS-a i NDNV-a se, između ostalog, navodi: "Sumnju u političku pozadinu smene Slobodana Arežine, koji je na ovo mesto izabran na javnom konkursu pre manje od godinu dana, pojačava činjenica da je odluku Upravni odbor doneo odmah po svom konstituisanju, i to neposredno posle izbora koji su u Srbiji održani na svim nivoima, kao i posle kritika koje su na račun javnih servisa, posebno RTV-a, iznosili predstavnici republičke vlasti".

NUNS i NDNV su veoma zabrinuti za kvalitet programa RTV-a u narednom periodu, s obzirom na činjenicu da nam biografija novopostavljene v.d. direktorke programa Slavice Subotić Braun "nikako ne uliva poverenje".

Treba podsetiti da je Organizacija za evropsku bezbednost i saradnju (OEBS) dala pozitivnu ocenu RTV-u za praćenja izborne kampanje, kao medij sa najuravnoteženijom uređivačkom politikom.

Slobodan Arežina, inače višedecenijski TV profesionalac, novinar i urednik u Radio-televiziji Srbije (RTS) a od sredine 90-ih i nekoliko drugih medijskih kuća, između ostalog i beogradskog biroa RSE, kaže za naš program da je saznao za inicijativu da se smeni u danu kada je održavana sednica Upravnog odbora.

"Pre podne juče (04. maj 2016.) sam za to saznao i imao sam istog dana popodne, jedan sat pre sednice Upravnog odbora, razgovor sa predsednikom UO i generalnim direktorom gde mi je rečeno da je pokrenuta inicijativa da mi se prekine mandat. Ja sam pitao šta je razlog, postoji li nešto u programu što je bilo loše, neki promašaj, nešto u programu što zaslužuje da programski direktor bude smenjen. Oni su rekli 'da nema', što bi mogli u tom smislu da navedu, da je više želja da se krene sa novim programskim projektima. Ja sam na to odgovorio da onda imam pravo na stav da je to posledica političkog pritiska", ističe Arežina.

Na pitanje da li je uoči odluke o smeni bilo ikakvih sukoba oko programa, Slobodan Arežina odgovara: "Naravno da je bilo. Mi smo imali svakog dana bar po jednu polemičku emisiju u kojoj smo imali različita mišljenja na aktuelne političke teme. Imamo emisiju Marine Fratican Radar, svakog dana emisiju Ljubice Gojgić, emisiju u kojoj tri intelektualca analiziraju najosetljive političke teme, zatim satirčni program 'Državni posao', provokativnu emisiju za mlade 'Dnevnjak'. Naravno, bilo je i diskusija, ali smo imali jasan odgovor da radimo u interesu gledalaca i nikada to nije bilo dovedeno dotle da smo napravili neku programsku grešku".
Arežina smatra da navedene emisije, barem u startu, neće biti na udaru posle njegove smene.

"Ali, šta će se kasnije dešavati, zaista ne znam, da li će to biti prihvatljivo... Prosto, imam sumnju da će to sve ostati", konstatuje Arežina.

Medijsko raščišćavanje

Pored NUNS-a i NDNV-a, Udruženje novinara Srbije (UNS) zatražilo je dodatna objašnjenja o smeni Arežine.

Predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine, Nedim Sejdinović, navodi da je smena Slobodana Arežine prvi korak i da će uskoro doći do drugih smena u RTV Vojvodine.

"Podsetiću da, ne samo po mišljenju novinarskih i medijskih udruženja, već i međunarodnih organizacija i prilikom monitoringa, RTV Vojvodina je prepoznata kao medijska kuća koja se najviše približila onome što bi trebalo da bude javni servis u službi građana", ocenjuje Sejdinović.
Novinar nedeljnika "Vreme", Teofil Pančić, ističe da nije siguran da će doći do zaokreta programske orijentacije RTV Vojvodine, možda ne preko noći – ali brzo.
Teofil Pančić

Teofil Pančić

"Slobodan Arežina je čovek koji je svojim dolaskom na RTV Vojvodina pre nekoliko godina zaista bitno unapredio TV program i učinio od TV Vojvodine daleko najpristojniju i najbolju televiziju u Srbiji, pa i u regionu. Dakle, to nije smenjivanje bilo koga, to je smenjivanje čoveka koji je pokrenuo sve ono što je danas prepoznatljivi brend RTV Vojvodine", kaže Pančić, te zaključuje:

"Vrlo je jasno da se ide na to da se uništi Televizija koja je bila u pravom smislu javni servis. Bitno je da novu naprednjačku vlast, kada se bude konstituisala za mesec dana, dočeka već maksimalno raščišćena situacija – da se oni kasnije ne bi time bavili."

Pokušali smo da razgovaramo sa generalnim direktorom RTV Vojvodina, Srđanom Mihajlovićem, ali nismo uspeli jer je, kako smo obavešteni, na putu.

Takođe, nismo uspeli da dođemo ni do predsednika Upravnog odbora RTV Vojvodina, profesora Jove Radića.

Slobodan Arežina imenovan je na mesto direktora programa RTV-a maja 2015. godine na mandat od četiri godine. Pre toga bio je direktor i glavni urednik TV Vojvodina.

  • 16x9 Image

    Branka Mihajlović

    Novinarstvom se bavi od 1972. godine. Od 1995. do 2006. radi u Radiju Slobodna Evropa u Pragu kao novinar, od 2006. je dopisnik RSE u beogradskom birou.

Prikaži komentare

XS
SM
MD
LG