Dostupni linkovi

logo-print

Trampov štab demantuje intervju u kome se izvinjava za bombardovanje Srbije


Nije bilo intervjua za medije u Srbiji: Donald Tramp

Nije bilo intervjua za medije u Srbiji: Donald Tramp

Intervju republikanskog kandidata za predsednika SAD listu "Nedeljnik" je prevara i očekujemo izvinjenje, objavljeno je u "Izjavi o lažnom izveštavanju" na zvaničnoj stranici kampanje Donalda Trampa.

"Tramp nikada nije dao intervju srpskom 'Nedeljniku' kako je pogrešno preneo diskreditovani Njuzvik, niti je takav intervju ikada urađen preko naše menadžerke za Indijanu. Ovo je prevara i željno očekujemo zvanično izvinjenje od svih umešanih", navedeno je u izjavi starijeg zvaničnika Džejsona Milera na stranici kampanje.

Prethodno je portal Politko objavio, pozivajući se na izjavu menadžerke kampanje za Indijanu Suzan Rajder Javorovski koju list “Nedeljnik” navodi kao vezu, da je intervju u kojem se Tramp izvinjava za NATO bombardovanje Srbije 1999. godine - izmišljen.

“Nedeljnik” je objavio odlomke iz navodnog intervjua u kojem je Tramp rekao da je "bombardovanje bilo velika greška", te poručio da su Srbi dobri ljudi, ali da im je administracija Bila Klintona nanela dosta zla, kao i čitavom Balkanu, na kome je Klinton napravio haos.

"Kada preuzmem upravljanje zemljom, cjelokupan kurs američke spoljne politike biće bolji nego što je sada", objavio je “Nedeljnik” navodne Trampove reči.

Javorovski kaže da se taj intervju nikada nije obavljen. “Ne postoji Trampov intervju o Srbiji. Ne znam odakle je to stiglo. Nikada nisam omogućila ni jedan intervju novinaru iz Srbije.”

Ona kaže da je nedavno srela muškarca poreklom iz Srbije koji je rekao da planira da se kandiduje za predsednika jedne od zemalja sa Balkana i da je pokazao interes da podrži kampanju Donalda Trampa. Prosledila je njegove podatke i rekla da je moguće da je taj kontakt doveo do, kako ih je nazvala, lažnih izveštaja i intervjua, naveo je Politiko.

Buzzfeed News je u četvrtak citirao jednog od urednika “Nedeljnika” Marka Prelevića koji je objasnio kako su dobili intervju: “Povezali smo se sa Trampovom kampanjom preko gospodina Vladimira Rajčića, koji živi u Americi i koji je blizak nekim od Trampovih saradnika. Pitali smo ga da li možemo da pošaljemo nekoliko pitanja, i nakon nekoliko nedelja dobili smo odgovore od Suzan Rajder Javorovski na mejl.”

Nakon demantija oglasila se i redakcija "Nedeljnika" saopštivši da je krivica njihova. "Poverovali smo sagovorniku koji nam je obezbedio dokaze koje smo tražili, i nismo ispunili svoju profesionalnu dužnost da do kraja sumnjamo u njih", objašnjava uredništvo ovog magazina.

"Ne iz zle namere i nikako u želji da svoje čitaoce dovedemo u zabludu, zbog čega im se unapred i u svakom slučaju, ma šta da bude ishod ove zavrzlame, izvinjavamo."

Uz opširno objašnjenje kako su dobili tekst za koji su poverovali da su odgovori Donalda Trampa "Nedeljnik" se pita da li je "ni kriv ni dužan, upao u žarište američke izborne kampanje, u kojoj se ne biraju sredstva"?

"Postoji, naravno, i druga mogućnost, koju će redakcija 'Nedeljnika' istražiti u danima koji su pred nama, kako bismo zadržali ugled koji imamo, i zbog kojeg smo najčitaniji politički časopis u zemlji. To je ona da smo bili prevareni, od Vladimira Rajčića pre svega", objavilo je uredništvo "Nedeljnika".

XS
SM
MD
LG