Dostupni linkovi

logo-print

Kuća ljudskih prava: Informer i Pink progone NDNV, ministar policije RTV


Pet nevladinih organizacija koje čine Kuću ljudskih prava u Beogradu, optužile su dnevne novine Informer i Televiziju Pink da vode kampanju protiv Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV), dok su ministra unutrašnjih poslova Nebojšu Stefanovića optužili da je grubo napao Radioteleviziju Vojvodine (RTV). Kako je navedeno, Kuća ljudskih prava optužila je Informer i Pink zbog napada na predsednika NDNV-a Dinka Gruhonjića i ocenila da napadi imaju "sve elemente fašizma i rasizma".

"Osporava se njegovo poreklo, a on sam naziva se nepostojećim imenom koje je izmislio i 'patentirao' pre više godina nacistički sajt Stormfront. NDNV je retko mesto slobodne i kritičke misli u Srbiji, ali je i afirmisana institucija borbe protiv ekstremizma, mržnje i netolerancije", navedeno je u saopštenju Kuće ljudskih prava.

Dodaje se da je, paralelno sa tim napadima, ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović "grubo napao" i vojvodjanski javni servis - RTV.

"Očigledno je na delu pokušaj cenzure medija putem pretnji, uvreda i poziva na linč, s ciljem gušenja poslednjih ostataka slobodne kritičke misli u Vojvodini. Takvi agresivni i ekstremistički napadi na samostalne i profesionalne medije i novinare u Srbiji ukazuju da se predstojeći izbori neće održati u fer i demokratskim uslovima", dodaje se u saopštenju.

Kuću ljudskih prava čine Građanske inicijative, Beogradski centar za ljudska prava, Komitet pravnika za ljudska prava, Helsinški odbor za ljudska prava i Centar za praktičnu politiku.

XS
SM
MD
LG