Dostupni linkovi

logo-print

Mediji u Hrvatskoj: Stanje gore nego pred godinu dana


Biljana Bašić, Anton Filić, Zdenko Duka na konferenciji za novinare. Zagreb, 5.4.2012, foto E. Zebić.

Biljana Bašić, Anton Filić, Zdenko Duka na konferenciji za novinare. Zagreb, 5.4.2012, foto E. Zebić.

Stanje je gore nego pred godinu dana, u privatnim medijima zbog sprege vlasnika i krupnog kapitala, a u javnim glasilima zbog postupaka njihovog vlasnika – države, zajednička je ocjena novinarske struke i sindikata.

Predsjednik Sindikata novinara Hrvatske Anton Filić, koji je vodio de facto ugušeni štrajk novinara „Večernjaka“ pred godinu dana o tome – što se otada promijenilo:

„U najkraćem se može reći da se promijenilo dosta toga, ali – na žalost – na gore! Mi smo i na kraju tog štrajka, a i poslije u mnogim situacijama upozoravali na isprepletenost vlasnika medija, politike i krupnog kapitala, a to se vidi i u odazivu na ove press-konferencije! Naši vlasnici sustavno sve to ignoriraju, a to se sve uklapa u jedan antisindikalni rat koji vodi krupni kapital protiv sindikata kao organiziranog radništva i protiv radnika uopće.“

Naime, ovu konferenciju za novinare popratilo je niti deset medija, među kojima nije bilo nijedne televizije s nacionalnom koncesijom niti većine nacionalnih dnevnika. Osveta vlasnika nakon gušenja zakonitog štrajka „Večernjakovih“ novinara bila je strašna.

Anton Filić

Anton Filić

"Od 60 sudionika štrajka, njih 17 je dobilo otkaz! Svi ili su maknuti sa uredničkih pozicija ili na drugi način degradirani! Svima je smanjena plaća, a danas u impresumu „Večernjeg lista“ nema niti jednog štrajkaša!“, naglašava Anton Filić.

Austrijski vlasnici „Večernjeg“ tužili su sudionike štrajka za štetu nastalu tijekom štrajka, na što sindikat namjerava odgovoriti protutužbom za oštećivanje države kod prodaje „Večernjeg“.

Naime, „Večernji“ je prodan za tadašnjih 26 milijuna maraka, a austrijska „Styria“ iz njega je do sada izvukla prodajom vlasništva oko 900 milijuna kuna – 120 milijuna eura!

Lažni neovisni mediji

S ocjenom o sve lošijem stanju u hrvatskom medijskom prostoru složio se i predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Zdenko Duka - kako u privatnim, tako i u javnim medijima:

„Ako počnemo s javnom televizijom – pala je gledanost i dodatno je pao ugled - prije svega uslijed loših kadrovskih rješenja i suspenzija uglednih novinara.“

Ilustracija, naslovnica jednog od brojeva Vjesnika

Ilustracija, naslovnica jednog od brojeva Vjesnika

Najavljene izmjene zakona idu više u smjeru HTV-a kao državne, a ne javne televizije, državna novinska agencija HINA u lošijoj je financijskoj situaciji nego prije godinu dana,a na natječaju za prodaju dnevnog lista „Vjesnik“ - koji je u državnom vlasništvu - „zaboravilo“ se napisati koliko zaposlenih novi vlasnik mora zadržati na poslu, pobrojao je Duka, kazavši kako novinarska struka očekuje pomoć vlasti da se digne razina novinarstva i spasi radna mjesta.

„Pogotovo bi vlast lijevog centra trebala biti zainteresirana za snažne neovisne medije, bilo da su oni javni ili privatni, i za veće novinarske slobode“, navodi Duka.

Sindikalna povjerenica „Vjesnika“ Biljana Bašić upozorila je da se država oglušila na prijedloge struke i sindikata da se taj dnevnik sa časnom tradicijom postavi na zdrave noge, i sve vodi prema prodaji „Vjesnika“ sumnjivom fondu iza kojeg stoji osoba koja se lažno predstavljala kao potomak knezova Frankopana, ali koja obećava da će isplatiti posljenje tri plaće koje nisu isplaćene.

„Dio ljudi vidi 'svjetlo na kraju tunela' u tom preuzimanju od strane tih Frankopana, koje je za mene obična farsa, cirkus i nakarada! Htjela bih samo zaključno reći – što god se sa nama dogodi – bit će odgovorna Vlada kao vlasnik, a prije svega premijer Milanović!“, ustvrdila je Biljana Bašić.
  • 16x9 Image

    Enis Zebić

    U novinarstvu od osnovne škole, profesionalno od uspostave političkog pluralizma. Nakon suradnje u nekoliko hrvatskih dnevnih novina, od 1. veljače 1994. je na RSE u Zagrebu.

XS
SM
MD
LG