Dostupni linkovi

logo-print

RSE na desničarskoj listi medijskih "izdajnika"


Zastave desničarskog pokreta "Naši"

Zastave desničarskog pokreta "Naši"

Desničarska organizacija “Naši” sačinila je listu medija, na kojoj se našao i Radio Slobodna Evropa, za koje tvrdi da se finansiraju citiramo „prljavim novcem albanske i hrvatske mafije". Na tom spisku se još nalaze B92, Peščanik, Blic, Vreme, Glas Amerike, Danas i Republika. Posle propasti poslednjeg pokušaja zabrane ultradesničara, u čemu je presudnu ulogu odigrao Ustavni sud, šta država mora da učini da bi u Srbiji sprečila otvorene pretnje i pritiske na medije?

Posle spiska “antisrpskih” nevladinih organizacija, ultradesničarski pokret “Naši” za čiju zabranu Ustavni sud prošlog meseca nije našao dovoljno razloga, objavio je i listu nepodobnih medija.

Povodom ovog slučaja iz Tužilaštva, koje je u propalom pokušaju zabrane ultradesničarskih organizacija u Srbiji ostavilo utisak traljavosti, još nema zvaničnih reakcija. Advokat Vladimir Beljanski ima utisak da ih neće ni biti, upravo zbog novembarske odluke Ustavnog suda Srbije.

"U ovoj situaciji u kojoj sam pokret nije zabranjen se otvara pitanje da li Tužilaštvo može na bilo koji način da reaguje. Uvreda i kleveta su i dalje krivična dela u srpskom zakonodavstvu, ali se krivično gonjenje za ta krivična dela preduzima po privatnoj tužbi, a ne po delovanju Javnog tužilaštva. To je ono što zakon u ovom trenutkku predviđa. Ako pitate šta treba država da radi, to je pitanje za Tužilaštvo. Ja mogu samo da kažem da očekujem da država neće uraditi ništa i da će zapravo odluka Ustavnog suda, koja je takva da ovo nije organizacija koja treba da bude zabranjena i čiji rad treba da bude zabranjen, biti dovoljna da Tužilaštvo u Srbiji ne uradi ništa. Što naravno predstavlja negativan efekat na celokupnu medijsku sferu", ocenjuje Beljanski.

Klasičan govor mržnje

Pravljenjem spiska nepodobnih medija desničarski pokret “Naši” nastavlja promociju radikalnih stavova i obračun sa onima koji nisu saglasni sa ekstremnom nacionalističkom ideologijom.

Prostor za bilo kakvu delotvornu reakciju je prilično sužen, upozorava predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Vukašin Obradović.

"Ovo je klasičan govor mržnje. Zahtev za zabranom pojedinih medija je zahtev za ukidanjem slobode govora. Mislim da je na državnim organima, odnosno na Tužlaštvu da reaguje ako zaista žele u Srbiji da neguju demokratske i evropske vrednosti. Ja podsećam da je ova organizacija svojim potezom i mnogim drugim aktivnostima već skretala pažnju na sebe. Međutim nije sankcionisana i da budem iskren ne verujem da će se i ovoga puta to desiti. Ono što je moje očekivanje je da mediji i društvena javnost reaguju žešće nego što je to bio slučaj do sada?", kaže Obradović.

U svojoj reakciji Nezavisno društvo novinara Vojvodine zatražilo je od srpskih vlasti da se ogradi od istupa pokreta "Naši". U suprotnom, to će ih učiniti saučesnicima, pogotovo ako se, kako navode u udruženju, imaju u vidu neformalne koalicije desničarskog pokreta “Naši” sa vladajućim partijama na lokalu.

Sastavljanje spiskova nepodobnih nevladinih organizacija i medija, samo je deo nedavnih “aktivnosti” ultradesničarskog pokreta “Naši”.

Pre dve godine bili su na ulicama Beograda kada je povređeno na stotine ljudi a prestonica praktično razrušena. Još jedno od njihovih “dela” je upad i prekid tribine “Peščanika” u Aranđelovcu 2007. godine.
  • 16x9 Image

    Milan Nešić

    Reporter i novinar beogradskog biroa Radija Slobodna Evropa od septembra 2012. Pre toga pet godina proveo na Radiju B92.

Prikaži komentare

XS
SM
MD
LG