Dostupni linkovi

logo-print

Skupštinski odbor o partijama i medijima u izbornoj kampanji


Sastanak skupštinskog odbora i predstavnika medija, 17. septembar 2012.

Sastanak skupštinskog odbora i predstavnika medija, 17. septembar 2012.

Noformirani Skupštinski odbor za praćenje primjene novog Izbornog zakona u dijelu koji se odnosi na medije, u ponedjeljak je održao prvi sastanak, koji je okupio predstavnike partija i crnogorskih elektronskih i pisanih glasila. Kao glavno pitanje otvorilo se to koliko to skupštinsko tijelo može doprinijeti da izborna kampanja do 14. oktobra protekne u što je moguće više tolerantnoj i fer atmosferi.

Predsjedavajući Skupštinskog radnog tijela koje će do 14. oktobra analizirati medijsku izbornu kampanju i donositi zaključke ali bez mjera sankcije, Mevludin Nuhodžić iz vladajućeg DPS, istakao je kako je cilj novoformiranog odbora da unaprijedi saradnju i razvije partnerski odnos između političara i medija.

"Ovaj odbor nema namjeru da utiče na slobodu medija, nema namjeru da utiče na uređivačku politiku medija, već ima namjeru da ukaže na neophodnost poštovanja zakona koji se odnosi na medije, a svima je nama cilj da izbori budu fer i demokratski", poručio je Nuhodžić.

No da se takvi uslovi ne stvaraju odmah se čulo iz redova opozicije. Poslanik Nove, članice političkog saveza Demokratski front, Slaven Radunović, nezadovoljan je što je do prvog sastanka odbora koji je osnovan krajem jula, došlo tek danas. Radunović je oštricu kritika usmjerio prema Javnom servisu koji je, prema njegovim riječima, netačno izvjestio kako je vlast u Herceg Novom, na inicijativu Nove, iz naziva likovne galerije izbrisala ime antifašiste Josipa Bepa Benkovića.

"Ja ovdje imam odluku o osnivanju JU Gradski muzej Herceg Novog. U članu broj 3 se kaže da su u sastavu Gradskog muzeja Herceg Novi - Muzej zadužbina Mirka Komnenovića, i Galerija Josip Bepo Benković", izjavio je Radunović.

Vasilije Lalošević iz najjače opozicione Socijalističke narodne partije čiji je dio glavnog odbora pristupio Demokratskom frontu govoreći o trenutnoj političko-medijskoj sceni, požalio se na tretman svoje partije posebno u štampanim medijima.

"SNP nije nikome favorit ali isto tako očekuje da niko ne bude favorit tih medija. Do prije par dana neki neupućeni posmatrač mislio bi da u Crnoj Gori na izborima učestvuju samo dvije stranke, i to jedna koja se napada i jedna grupacija koja napada. Ja sam podvukao crtu i mislim da je to vrijeme iza nas, 19. septembra predajemo listu pa ćemo da vidimo kome opanci, a kome obojci", kazao je Lalošević.

Rasprava je potom krenula u pravcu svrsishodnosti Skupštinskog odbora za praćenje rada medija, koji Ranko Vujović iz Medijskog samoregulatornog tijela, koji je nakon raspada jedinstvenog okupio dio novinarske zajednice, doživljava kao pritisak na medije.

"Mislim da je to nešto potpuno anahrono i nije u skladu sa postojećom regulativom, pogotovo regulativom koja se odnosi na medije jer naš sistem je baziran na tome da je politika odvojena od medija, a ovi članovi zakona direktno zadiru u nezavisnost medija", smatra Vujović.

Pod budnim okom EU

Za Slavena Radunovića iz opozicione Nove ključno je da članovi skupštinskog odbora obrate pažnju na to kako se u izbornoj kampanji ponašaju mediji čiji je osnivač Skupština ili kojima je država dominantni vlasnik i u tom kontekstu pomenuo je list "Pobjeda".
Slaven Radunović

Slaven Radunović


"Jedan list direktno udara po džepovima građana Crne Gore tako što svojom uređivačkom politikom doveo list na nivo da je apsolutni gubitaš tako da mi poslanici u crnogorskom parlamentu koji smo dužni da se, između ostalog bavimo i imovinom države Crne Gore, moramo da se zapitamo da li neko ko upravlja imovinom Crne Gore smije da se ponaša na takav način, da navijačkom politikom prema samo jednoj strani dovede do toga da više nema ko da kupuje kopije koje izdaje taj list i na taj način dovodi imovinu države Crne Gore u pitanje", rekao je Radunović.

Na to je reagovao glavni urednik "Pobjede" Srđan Kusovac.

"Učestale, a i sada na ovom mestu ponovljene najbrutalnije laži o Pobjedi, mediju koji je u državnom, većinskom državnom vlasništvu i u samom finišu privatizacije. Ta činjenica da je Pobjeda u državnom vlasništvu ne znači da Pobjeda dobija bilo šta od države. Druga stvar tiče se onoga što je bez ikakvih argumenata iznijeto na račun uređivačke politike Pobjede i sa insinuacijom da je to navodni razlog problema u kojima se Pobjeda nalazi", odgovorio je Kusovac.

Očigledno, predizborna kampanja na oštro polarizovanoj medijskoj sceni Crne Gore manje od mjesec do izbora polako se zahuktava.

No Suljo Mustafić iz Bošnjačke stranke, ne očekuje da će uprkos najavama, biti žestoka i negativna.

"Ova kampanja će vjerovatno imati svojih oštrijih momenata i moguće tenzija, ali siguran sam da će biti više fer i više korektna nego neke ranije kampanje. Ako ni zbog čega drugog ono bar zbog činjenice da smo pod budnim okom EU", ocjenjuje Mustafić.
  • 16x9 Image

    Dimitrije Jovićević

    Novinarstvom se bavi od 1995, kada je počeo rad na BK Televiziji u Beogradu. Na RTV Crne Gore, koja je u to vrijeme bila prepoznatljiva po otporu režimu Slobodana Miloševića, prelazi 1998. godine. Od 2000. radi za podgoričko dopisništvo RSE i od tada je povremni prezenter u praškom studiju.

XS
SM
MD
LG