Dostupni linkovi

logo-print

Reagovanje Instituta za javnu politiku


Podgorica

Podgorica

Objavljujemo reagovanje Instituta za javnu politiku povodom teksta objavljenog na našoj internet stranici.

U pismu kojeg potpisuje Selena Tasić, Program manager, među ostalim se kaže:

Ovim dopisom iskazujemo snažni protest načinom „izvještavanja“ dopisništva Radija Slobodna Evropa u Crnoj Gori kada je riječ o regionalnoj nevladinoj organizaciji „Institut za javnu politiku“.

Programski sadržaj koji je objavljen u programu i koji je dostupan na portalu Radija Slobodna Evropa je:

1. Pristrasan, odnosno jednostran i neobjektivan;

2. Suprotan Kodeksu novinara Crne Gore i to Članu 3 (Za novinara su činjenice neprikosnovene, a njegova obaveza je da ih stavlja u pravilan kontekst i onemogući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o tekstu, slici ili tonu. Glasine i pretpostavke moraju se nedvosmisleno naznačiti kao takve. Obaveza je da vijest i komentar budu jasno razdvojeni) i Članu 11 (Novinar ne smije prihvatati privilegije bilo koje vrste koje bi mogle ograničiti ili dovesti u sumnju njegovu autonomnost i nepristrasnost i nauditi slobodi odlučivanja izdavača i redakcije);

3. Suprotan Mission Statementu RFE/RL i to Članu 1 (RFE/RL provides objective news, analysis, and discussion of domestic and regional issues crucial to successful democratic and free-market transformations), Članu 2 (RFE/RL strengthens civil societies by projecting democratic values) i Članu 4 (4. RFE/RL provides a model for local media, assists in training to enhance media professionalism and independence, and develops partnerships with local media outlets)

Novinar Radija Slobodna Evropa prilikom izvještavanja:

1. Nije saslušao drugu stranu, i to onu o kojoj je u sadržaju riječ tj. koja je glavni subjekt sadržaja. Programski sadržaj čine izjave tri osobe, pri čemu nema osobe koja bi predstavljala drugu stranu.

2. Nije uzeo u obzir relevantne činjenicu da je osnivač Instituta za javnu politiku Vladimir Popović dobio sudski spor protiv Vanje Ćalović kao tužene i to na temu koja je predmet programskog sadržaja. Dokaz: Presuda broj P3569/14 koja se trenutno nalazi u Višem sudu u Podgorici radi odlučivanja po žalbama.

3. Nije se ni na koji način ogradio od saopštenja jednog subjekta, što je dužnost novinara, a pogotovo novinara Radija Slobodna Evropa, već je poslužio kao njegov mikrofon.

4. Iskazao je neistinu prvom rečenicom programskog sadržaja u kojoj je iznio tvrdnju da je „Civilni sektor regiona, zajedničkom akcijom, zatražio je od Evropske komisije (EK) da povuče odluku o dodjeli novca organizaciji na čijem je čelu Vladimir Beba Popović ...“. Nije riječ o „civilnom sektoru“ već o njegovom dijelu i to manjem. Ista neistinita tvrdnja iznijeta je i u prvoj rečenici četvrtog pasusa “Građanski sektor u pismu još navodi...“. Nije riječ o „građanskom sektoru“ već o njegovom manjem dijelu.

5. Ispustio da objavi reagovanje Instituta za javnu politiku koje je predstavljalo reakciju na neprofesionalni programski sadržaj, a koje je i prije današnjeg dana kada je na RFE objavljena ova vijest, postojalo u medijima.

Upravo imajući u vidu nivo profesionalizma Radija Slobodna Evropa, profesionalno je upitno kako je bilo moguće da u prilogu na koji reagujemo ne bude naveden niti jedan jedini relevantan izvor iz Crne Gore (na primjer komentar Ministarstva kulture koji je kontaktni centar za ovaj program EU), da ne kontaktira organizaciju o kojoj je u programskom sadržaju riječ i zatraži izjavu, ne insistira kod sagovornica na obrazloženju tvrdnje o navodnom ugrožavanju ljudskih prava, i na kraju da prenese tri istovjetna mišljenja privatno povezane mreže pojedinki koje su i poslovno i lično interesno grupisane.

XS
SM
MD
LG