Dostupni linkovi

logo-print

Novinarska udruženja obratiće se Nadzornom odboru kompanije "Večernje novosti" sa zahtevom za smenu direktora i glavnog urednika tog lista Ratka Dmitrovića.

Udruženja su prethodno od vlasti tražila reakciju nakon otvorenog pisma Dmitrovića, koji je novinare Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) nazvao "simpatizerima ustaške Hrvatske", a to udruženje novinara "parapolitičkom organizacijom".

Niko od nadležnih se, međutim, nije oglasio niti jednom jedinom rečju, rekao je za RSE Vukašin Obradović, predsednik NUNS-a.

"Nema nikakvog odgovora, niti reakcije, niti resornog ministra (Ivana Tasovca), niti bilo kog zvaničnika", kaže za Obradović.

Zato su i odlučili da se obrate Nadzornom odboru "Novosti", telu koje je nadležno za imenovanje i smenu direktora i glavnog urednika, s obzirom na to da je država Srbija, iako je manjinski vlasnik u "Novostima", ima upravljačka prava.

Takođe, Dmitrović je Jovanu Gligorijević, novinarku "Vremena" i članicu Izvršnog odbora NUNS-a, samo zato što objavljuje tekstove na jednom hrvatskom portalu, optužio za "kroatofilstvo", podsećaju u NUNS-u kao i na to da je Dmitrović, na svom tviter nalogu, objavio tvit: "Više je u NUNS-u 90-ih bilo (i danas ima) simpatizera ustaške HRV nego u ondašnjem i sadašnjem Hrvatskom društvu novinara".

U NUNS-u ističu da ne žele da polemišu sa stavovima Ratka Dmitrovića, jer oni "predstavljaju samo kontinuitet u njegovom javnom delovanju i deljenju novinara na 'patriote' i 'izdajnike' ".

Kako navode, Dmitrović je "u potpunosti u javni život vratio retoriku devedesetih, kada su kritičari vlasti i nezavisni novinari proglašavani za izdajnike i neprijatelje društva, a neki od njih su to svoje 'izdajstvo' platili i životom".

Zbog toga traže da državni organi "jasno saopšte da li stoje iza njegovih stavova i izjava, pošto se on upravo poziva na autoritet države".

Vukašin Obradović

Vukašin Obradović

"Ono što nas, zapravo, brine jeste to što se posle 20 godina u zvaničan, javni govor vraća jezik mržnje, huškanje, nacionalistička euforija, i to dolazi od osobe koja se nalazi na čelu lista koji je u vlasništvu države", kaže Vukašin Obradović.


Novinarska udruženja iz BiH, Hrvatske, Makedonije, Crne Gore i Kosova najoštrije su osudili neprimerene medijske pritiske na NUNS i navela da je nedopustivo korišćenje govora mržnje i huškanja u javnoj komunikaciji uopšte, a da je posebno neprimereno da takav govor koriste novinari ili urednici, koji imaju posebna etička pravila i odgovornost za javno izgovorenu ili napisanu reč.

"S obzirom da je Dmitrović na čelu uticajnog srbijanskog dnevnika čiji je delimični vlasnik država Srbija, njegov huškački govor ima naročitu težinu i zahteva javnu osudu srbijanske medijske zajednice i adekvatno reagovanje državnih institucija Srbije", piše u saopštenju novinarskih udruženja iz regiona.

Predsednik NUNS-a Vukašin Obradović, kaže da "Ratko Dmitrović nije nikakav izuzetak" i da u Srbiji danas "imamo plejadu ljudi iz devedesetih godina i tog perioda ratno-huškačkog novinarstva koji su ponovo na javnoj sceni", ističe Obradović i zaključuje da je to opšta slika javnog govora u Srbiji, ali i političkog licemerja.

"S jedne strane imamo vladu i premijera koji se zalažu za regionalni dijalog, za razgovore sa komšijama, a sa druge strane, u javnom životu, u medijima koji su pod njihovom kontrolom imamo otvoren govor mržnje i huškanje na susede. Ono što je još opasnije – imamo hajku na unutrašnje neprijatelje. To je još jedan recidiv devedesetih, gde je NUNS posebno na udaru", ocenjuje Obradović.

Ovim povodom, ali i povodom razrešenja urednika Javnog servisa Vojvodine, oglasila se i Kuća ljudskih prava, mreža više organizacija civilnog društva, koja je pozvala stranke i budućeg mandatara da, prilikom kreiranja vlade, posebno vode računa o neophodnosti hitnog zaustavljanja trenda urušavanja slobode medija u Srbiji.

Kuća ljudskih prava navodi i da se pridružuje zahtevu Nezavisnog udruženja novinara Srbije u pozivu Ministarstvu kulture i informisanja da osudi govor mržnje Ratka Dmitrovića, a Vladu Srbije da pokrene smenu Dmitrovića kroz svoj vlasnički kapital i uređivačka prava koja ima u ovom preduzeću.

  • 16x9 Image

    Ognjen Zorić

    Diplomirao novinarstvo na Fakultetu za kulturu i medije u Beogradu. U beogradski biro RSE dolazi u oktobru 2010. godine gde radi kao novinar, reporter, te uređuje i vodi dnevne emisije.

Prikaži komentare

XS
SM
MD
LG