Dostupni linkovi

logo-print

Oxford "pripisao" Krim Rusiji


Ilustrativna fotografija

Ilustrativna fotografija

Ukrajinci se ozbiljno naljutili na geografe Oxforda koji na kartama Krim pokazuju kao sastavni dio Rusije. Ukrajinska ambasada u Londonu poručila da se time pogrešno uče buduće generacije.

Teritorijalni su sporovi za crtače karata jedna od najvećih glavobolja. A geografi Oxforda požurili su "uskočiti" usred žestoke svađe između Moskve i Kijeva oko poluotoka kojeg su ruske trupe anektirale u martu 2014. godine.

Ukrajinska ambasada u Londonu reagovala je 13. oktobra na tek objavljeno četvrto izdanje "Osnova geografije" za učenike od 11 do 14 godina. U toj knjizi iscrtana je karta na kojoj se vidi kako poluotok u Crnom moru pripada teritoriji Rusije.

Istina, u tekstu koji slijedi, kaže se da martovski referendum koji je održan 2014. godine, nije priznat od međunarodne zajednice.

"Vlada Velike Britanije označila je referendum ilegalnim i u nekoliko navrata pozvala Kremlj da vrati Krim Ukrajini", piše u pismu Ukrajinske ambasade. Dodaje se, takođe, da je Generalna skupština Ujedinjenih naroda posebnom rezolucijom potvrdila teritorijalni integritet Ukrajine, i osudila rusko prisvajanje tuđe teritorije.

Portparol Ureda za javnost Oxfordskog univerziteta izjavio je za Radio Slobodna Evropa da se udžbenik temelji na "detaljnom istraživanju političke, društvene i ekonomske situacije koja je vladala u vrijeme objavljivanja", te da su se rukovodili ciljem da učenici moraju znati "objektivno stanje" na terenu.

"Mi ćemo tekst mijenjati kada se stanje promijeni", kazao je on.

Udžbenik Univerziteta stavlja Krim u rang Kaljingrada, koji je nekad bio dio Njemačke, ali je nakon Drugog svjetskog rata ušao u sastav Sovjetskog saveza, opisujući oba ova slučaja kao ruske enklave.

Kako bilo da bilo, novi je udžbenik geografije dodao ulje na vatru u napetim odnosima Rusije i Ukrajine. Strogo kontrolisana televizija, Russia Today, u svom izvještaju je protestno pismo Ukrajinske ambasade u Londonu, okrakterisala kao "prijetnju koju Kijev šalje najvećem svjetskom izdavaču zbog neistinitog prikazivanja situacije".

A u stvari, sadržaj poruke je više nego diplomatski i glasi: "Nadamo se da će nedavno objavljeni udžbenik biti uskoro ažuriran, a greške ispravljene, kako izdavaštvo Univerziteta Oxford ne bi došlo na loš glas."

  • 16x9 Image

    Sabina Čabaravdić

    Rođena u prošlom stoljeću. Sasvim slučajno, umjesto pravo završila novinarstvo, već sa 17 se zaljubila u radio i ostala radijski novinar, usprkos izazovima i ponudama s TV-a. Najprije Radio Sarajevo, a potom Radio Slobodna Evropa, koji se 31. januara 1994. godine prvi put oglasio upravo njenim glasom.

XS
SM
MD
LG