Dostupni linkovi

logo-print

Nove poternice za izdajnicima u Srbiji, na redu novinari


Naslovna strana tabloida "Informer"

Naslovna strana tabloida "Informer"

Nezavisno udruženje novinara Srbije oštro je osudilo tabloid "Informer" zbog toga što je novinare Jugoslava Ćosića i Igora Božića optužio da se, po nalogu iz inostranstva, spremaju da "sruše" lidera Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića. Pozivajući se, u već ustaljenom maniru, na anonimni izvor, ovaj tabloid piše da je je Dejvid Petreus, bivši direktor CIA, počeo operaciju „svođenja rejtinga Aleksandra Vučića na pravu meru“, a taj udar (tvrdi se dalje) sprema preko TV N1, koju drži firma na čijem je on čelu.

"U maniru devedesetih“, upozorava NUNS, „'Informer' je pitanje o navodnim planovima Ćosića i američkih obaveštajnih službi postavio visokom funkcioneru SNS-a Bratislavu Gašiću koji je odgovorio da takvi pokušaji, ako ih bude, neće uspeti".

Vukašin Obradović, predsednik ovog Udruženja za RSE kaže da i ovo predstavlja jednu u nizu poternica ekstremnih desničara koje su poslednjih dana ponovo u opticaju u Srbiji.

„Smatramo mnogo važnijim od teksta da li će uslediti reakcija najviših državnih organa na ovakve i slične pojave u društvu. Mislim da su tu mediji, pa i 'Informer', mnogo manje važni od reakcije koja će uslediti ili koje neće biti. U zavisnosti od toga znaćemo da li se ovaj spisak u 'Informeru', ali i drugi spiskovi, javljaju pod pokroviteljstvom vlasti ili vlast želi makar verbalno da se se suprotstavi jednom ovakvom trendu. Mislim da izjava Bratislava Gašića u samom tekstu ne daje mnogo nade za nekakvu pozitivnu reakciju i osudu ovakvih postupaka u medijima, ali NUNS će ovog puta insistirati na institucijama. Mi želimo da ovog puta dobijemo jasan odgovor Aleksandra Vučića, Srpske napredne stranke ali i drugih institucija, da li je za njih prihvatljivo proglašavati jednu televiziju, grupu naših kolega, za strane plaćenike, za teroriste, za zaverenike, ili nije.“


Veran Matić, glavni i odgovorni urednik Informativnog programa B92 za RSE kaže da nije mogao da dobije bilo koju potvrdu za tačnost navoda „Informera“ o budućoj televiziji N1. Dodaje da iz iskustva zna da su kolege koje će u tom mediju raditi izuzetni profesionalci, te da im ovaj tekst ne može naneti štetu. Može, međutim, nekom drugom, kaže Matić.

„Ovim tekstom se nanosi prilična šteta samom mandataru za premijera u budućoj vladi jer se imputira nešto što bi moglo da se tumači kao povratak u devedesete, bez konkretnih stavova. I sama činjenica da je u pitanju jedan od najvećih svetskih investicionih fondova iza samog SBB-a, koji je opet u regionu jedna od najvećih poslovnih, a uz to i medijskih institucija, meni više govori o tome da bi to trebalo iskoristiti jer je to prvi projekat koji je ozbiljnog regionalnog karaktera. Mislim da je veoma važna regionalna saradnja, kada je reč o ekonomiji ali i politici, tom nekom procesu pomirenja u samom regionu. Mislim da bi sam pristup trebalo da bude pozitivistički, pre nego unapred optuživanja da je to nekakva zavera“,
kazao je Matić.
  • 16x9 Image

    Branka Trivić

    Diplomirala na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, na Odseku za međunarodne odnose. Radila kao novinar i urednik u Informativnom i Kulturnom programu Radio-televizije Beograd od 1983. do 1992. Za RSE radi od decembra 1993. godine.

Prikaži komentare

XS
SM
MD
LG