Dostupni linkovi

logo-print

Kupovinom Novog lista plaćena Karamarkova podrška?


Tomislav Karamarko

Tomislav Karamarko

Upozorenja Hrvatskog novinarskog društva o netransparentnom ulasku češkog investicijskog fonda u vlasništvo riječkog nezavisnog dnevnika “Novi list” dobila su snažne argument - tjednik “Nacional” kaže kako je to dio plana šefa HDZ-a i prvog potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka da pomaže stranim investitorima, ali da oni zauzvrat preuzmu “nepoćudne”hrvatske medije. Svemu je – čini se - kumovao MOL-ov lobist Jozo Petrović.

Tjednik “Nacional”, čiji su novinari i pokrenuli aferu “Konzultantica” koja ovih dana potresa hrvatsku političku scenu, objavljuje u najnovijem broju da se šef HDZ-a Tomislav Karamarko odmah po stupanju na dužnost prvog potpredsjednika Vlade susreo sa suvlasnikom češkog J&T fonda.

Taj je fond dva mjeseca nakon formiranja Vlade u kojoj je Karamarko vicepremijer kupio većinski paket dionica do tada oporbenog riječkog dnevnika “Novi list”, a urednik “Nacionala” i autor spomenutog teksta Berislav Jelinić tvrdi kako je ta investicija bila Karamarkov uvjet da zauzvrat pomogne Česima da uđu u izuzetno bogatu i investicijski zanimljivu rovinjsku “Adris grupu”.

Berislav Jelinić

Berislav Jelinić

“Tu se radi o jednoj sofisticiranoj operaciji usmjeravanja ulaganja velikih stranih ulagača u pojedine medije na način da se ‘zapasa’ (zaokruži mrežom) medijski proctor I da se posredno, kada se uloži ozbiljniji novac u medije kojima financijska pomoć treba, može utjecati na uređivačku politiku tih medija u budućnosti. Jer ulaganje u ‘Novi list’ za njih je jedan kikiriki u odnosu na ono što bi dobili ulaganjem u ‘Adris grupu’. “

Jelinić kaže kako je mozak cijele operacije MOL-ov lobist Jozo Petrović, koji je ranije preko češkog fonda pokušavao dokupiti dionice INE od malih dioničara, kako bi MOL stekao većinski paket, ali su ga hrvatski kontrolni organi u tome spriječili, i da su Karamarko i Petrović duboko povezani.

Kada jednom medij koji je do jučer bio nezavisan bude kupljen, HDZ bi upravo preko Petrovića postavljao u upravu svoje ljude I mijenjao kadrove I uređivačku orijentaciju medija.

Hrvatsko novinarsko društvo već je ranije upozoravalo da je češki ulazak u vlasništvo “Novog lista” vrlo netransparentan. Što ako se navodi “Nacionala” o načinu i motivima kupovine “Novog lista” pokažu točnima, pitali smo predsjednika HND-a Sašu Lekovića.

“To bi značilo da je sloboda medija itekako ugrožena, a to je ono na što stalno upozoravamo. Mi možemo govoriti koje su posljedice, ali ne možemo govoriti izravno o uzrocima ako za to nemamo dokaze. U ovome slučaju, ako bi se dogodilo ovo što vi napominjete kao hipotezu, onda bi to bio jedan od dokaza das u vrlo jasni i uzroci zašto – između ostalog – postoji taj problem sa smanjenom slobodom medija i neovisnosti novinara.”

A novi vjetrovi u “Novom listu” već se osjećaju. Novinar Ladislav Tomičić prebačen je iz tiskanog izdanja na portal, a da je odbio, uslijedio bi otkaz. Otkaz je dobila književnica i novinarka Tatjana Gromača, a novinarka Maja Hrgović dobila je otkaz ugovora o radu, s ponudom sklapanja novog ugovora za radno mjesto koje ne postoji u službenoj sistematizaciji, kaže za naš radio predsjednik podružnice Sindikata novinara Hrvatske u “Novom listu” Marinko Glavan.

“Mislim da je apsurdno da uprava uopće nudi nekome takav ugovor. Naravno da kolegica nije dužna nešto takvo prihvatiti I mislim da će na sudu dokazati, ako uprava ustraje u toj svojoj odluci i da joj otkaz.”

Veze MOL-ovog lobista Petrovića s medijima nisu novost. Ranije smo javljali kako je pred parlamentarne izbore u Hrvatskoj osnovao i financirao portal direktno.hr desne provenijencije, čiji je direktor Miljenko Manjkas bio među organizatorima HDZ-ove kampanje na tim izborima.

Nije nevažno ni da je Karamarkova supruga Ana, zbog čijeg angažmana za Petrovićevu tvrtku je i izbila cijela afera “Konzultantica”, bila dugogodišnja vrlo uspješna šefica marketinga tada najveće medijske korporacije u Hrvatskoj, Europapressholdinga.

  • 16x9 Image

    Enis Zebić

    U novinarstvu od osnovne škole, profesionalno od uspostave političkog pluralizma. Nakon suradnje u nekoliko hrvatskih dnevnih novina, od 1. veljače 1994. je na RSE u Zagrebu.

Facebook Forum

XS
SM
MD
LG