Dostupni linkovi

logo-print

Kritički nastrojeni mediji i strani zvaničnici na Vučićevom udaru


Aleksandar Vučić

Aleksandar Vučić

Mediji koji su kritično orijentisani prema vlastima u Srbiji, ponovo su se našli na meti premijera Aleksandra Vučića. Nezavisno udruženje novinara Srbije uputilo je protest povodom njegovih optužbi upućenih Balkanskoj istraživačkoj mreži (BIRN), zbog teksta o ispumpavanju vode iz Rudarskog basena Kolubara posle majskih poplava, u kome je konstatovano da je za taj posao angažovan konzorcijum bez iskustva što je znatno uvećalo njegovu cenu.

BIRN je došao do saznanja da je među firmama koje su učestvovale u ispumpavanju vode na kopu Tamnava bila kompanija povezana sa direktorom "Elektromreža Srbije" Nikolom Petrovićem, i jedno preduzeće čiji je vlasnik optuživan za utaju poreza.

Aleksandar Vučić je na pisanje ove nevladine organizacije, koja se bavi istraživačkim novinarstvom, reagovao tvrdnjama da nije bilo manipulacija u izboru kompanije, optuživši novinare BIRN-a da su lažovi.

"Jel’ to rekao BIRN? Aha, kažite to važno je da ljudi znaju ko su. To su ljudi koji su lagali oko Er Srbije. To su oni koji su dobili pare od gospodina Devenporta i Evropske unije da govore nešto protiv Vlade Srbije. E tim lažovima recite da su opet lagali! To je sve što imam da vam kažem", poručio je Vučić.

Ovakvo ponašanje premijera Srbije NUNS vidi kao otvoreni pritisak, ne samo na novinare BIRN-a, već i kao ugrožavanje slobode medija.

"To je rečnik koji pripada prošlim vremenima i neprihvatljiv je za demokratsko društvo i državu koja, kako često ističe i sam Vučić, želi da postane deo Evropske Unije", saopštio je NUNS.

Slobodan Georgiev, koordinator programa BIRN-a, koji je uz Centar za istraživačko novinarstvo jesenas već bio na tapetu zbog objavljivanja detalja tada tajnih ugovora o Etihadovom preuzimanju Jat ervejza, rekao je da je pre objavljivanja poslednjeg istraživačkog teksta sve detaljno provereno.

Slobodan Georgiev

Slobodan Georgiev

"Sve je jasno, mi nikada ne objavljujemo stvari za koje nemamo dokaza. U tom smislu dovoljno je pročitati taj tekst i videti da su stvari vrlo čiste. To je vrlo konzervativno napisano, najblaže moguće. Vlada Srbije je rekla da će biti potrebno 90 dana za ispumpavanje. To nije urađeno. Onda je dala posao firmi koja nema reference, koja je angažovala drugu firmu da obavi taj posao. Sve smo to objavili", naglasio je Georgiev.

Prethodno je o navodnim napadima istraživačkih novinara kroz projekte koje finansira EU premijer Vučić je govorio prošlog avgusta, kada je posle godinu dana popustio pod pritiskom javnosti i obelodanio do tada tajne ugovore Srbije sa arapskim avioprevoznikom Etihadom i poljoprivrednom kompanijom Al Rafaved o zakupu oko 10.000 hektara poljoprivrednog zemljišta u Vojvodini.

Nedugo potom, jedan beogradski tabloidni dnevnik poznat po spregama sa vrhom vlasti, objavio je informaciju da je Aleksandar Vučić odustao od planiranog odmora, jer su navodno u istom hotelu na Borskom jezeru sobu do njegove iznajmili novinari CINS-a i BIRN-a. To se vremenski podudarilo sa objavljivanjem informacija njihovog istraživanja o partnerstvu Srbije i arapskog Etihada.

Opširnu analizu ugovora temeljem koga je nastao novi nacionalni avioprevoznik Er Srbija možete poslušati u ponedeljak u našem nacionalnom i regionalnom radijskom programu, i pročitati na internet sajtu.

  • 16x9 Image

    Milan Nešić

    Reporter i novinar beogradskog biroa Radija Slobodna Evropa od septembra 2012. Pre toga pet godina proveo na Radiju B92.

Prikaži komentare

XS
SM
MD
LG