Dostupni linkovi

logo-print

Zahtev intelektualaca: Država da reaguje na stanje u RTV Vojvodini


Logo RTV Vojvodine

Logo RTV Vojvodine

Radio – televizija Vojvodine je i dalje u teškoj finansijskoj situaciji. Iako ovaj pokrajinski javni servis nastavlja sa emitovanjem programa, njegovi problemi nisu rešeni.

Nedostatak novca će uticati i na program na manjinskim jezicima. RTV trenutno emituje program na deset jezika, ali razvoj programskih sadržaja je pod znakom pitanja.

Republička Vlada i dalje ćuti kada je reč o RTV-u. Javni pokrajinski medijski servis čiji je osnivač Narodna skupština ne može da računa na pomoć države. Plate kasne, doprinosi za radnike takođe nisu izmireni u celosti. Osnovnih alata za rad novinara skoro pa i nema. Ovakvo stanje neminovno utiče i na informisanje na manjinskim jezicima.

Radio-televizija Vojvodine je jedinstvena platforma za dijalog između većinske i manjinskih zajednica, zato je neophodno hitno reagovanje države, smatra Krug mađarskih intelektualaca iz Vojvodine “Naplo”. Članica udruženja, Žužana Serenčeš kaže:

„Praktično na ovaj način ukidaju prava građana Vojvodine. I ne samo da se dalje sužava medijski prostor građana iz manjinskih zajednica, imajući u vidu sadržaj na deset jezika, već, ono što smatramo da je posebno značajno, da se zapravo time ukida zajednički medijski prostor većine i manjina“, naglašava Serenčeš.

Krug “Naplo” je izrazio čuđenje i zbog “nedovoljno borbenog stava” vojvođanskih vlasti prema RTV-u, iako bi nesmetano funkcionisanje pokrajinskog javnog medijskog servisa predstavljalo elementarni interes pokrajinskih institucija.

Pismo su potpisali Viktorija Radič, Žužana Serenčeš, Gabor Bodiš, Zoltan Danji, Laslo Gerold, Arpad Nemet, Čaba Presburger, Oto Tolnai i Laslo Vegel.

Podsećamo, dok je rebalansom budžeta RTS pomognut sa 2,4 milijarde dinara, RTV je izostavljen. Postoje ozbiljni problemi i u distribuciji novca od pretplate, koji je sve manji nakon što su čelnici republičke Vlade najavili ukidanje pretplate.
  • 16x9 Image

    Norbert Šinković

    Diplomirao je na Odseku za medijske studije Filozofskog fakulteta u Novom Sadu. Radijskim novinarstvom počinje da se bavi još u srednjoj školi. Od 2011. dopisnik RSE.

XS
SM
MD
LG