Dostupni linkovi

logo-print

Crna Gora: Strani mediji najviše informišu o Ukrajini


Kijevski Trg nezavisnosti, 21. februar 2014.

Kijevski Trg nezavisnosti, 21. februar 2014.

Crnogorski mediji su izrazito fokusirani na unutrašnje događaje, a informativne televizijske emisije i dnevni listovi, spoljno-političke teme često tretiraju na nivou servisnih informacija. Međutim, ukrajinska kriza, koja u Crnoj Gori izaziva značajno interesovanje medijskih konzumenata, ipak je dobila veći prostor. Iako su znatno posvećeniji glavnoj svjetskoj spoljno-političkoj temi, građani Crne Gore od domaćih medija ipak ne dobijaju vijesti iz prve ruke.

Direktor TV Vijesti, Vladan Mićunović, kaže da kuća kojom rukovodi nema mogućnosti da šalje specijalnog izvještača:

"Ukrajina je veoma važna tema minulih dana i čini mi se da je u posljednjoj sedmici nekoliko puta bila prva vijest, kako je kriza rasla. Mi nemamo mogućnosti da šaljemo reportera u Ukrajinu i oslonjeni smo na eksterne izvore, na agenciju AP (Associated Press) i agencije iz regiona, prije svega iz Beograda, koje imaju video materijal. I one su povezane sa servisima sa strane i nemaju svoje izvještače na licu mjesta. Događajima u Ukrajini dajemo prvorazredan značaj, ali na žalost nemamo našeg čovjeka na licu mjesta", navodi on.

Dnevni list Dan takođe prati sva dešavanja u Ukrajini, ali i u ovoj medijskoj kući kažu da nisu dovoljno finansijski snažni da bi mogli priuštiti specijalnog izvještača.

Nikola Marković

Nikola Marković

"Obzirom na veliku osjetljivost pomenute problematike i činjenice da se ona reflektuje na ogroman dio javnosti, trudimo se da objavljujemo informacije bez nekih pretjeranih komentara ili navijačkih strasti. Kada je u pitanju javnost u Crnoj Gori, sve što se tiče Rusije i Ukrajine i ostalih slovenskih zemalja, veoma je osjetljivo i građani po pravilu navijaju za nekoga. Dan se čuva da u svojim tekstovima ne raspiruje bilo kakve negativne tendencije. Prenosili smo samo gole informacije i suve činjenice, bez nekih posebnih komentara, trudeći se da na taj način damo svoj skromni doprinos smirivanju situacije u Ukrajini. Zbog poznatih ekonomskih uslova, nismo bili u prilici da pošaljemo svog izvještača u Ukrajinu, već smo koristili agencijske informacije TANJUG-a, Beta-e i Rojters-a.", riječi su Nikole Markovića, zamjenika glavnog i odgovornog urednika Dan-a.

Upravo besparica, na koju se žale predstavnici medija, je jedan od razloga sve raširenijoj navici ljudi u Crnoj Gori da se informišu posredstvom news sajtova. Jedan od najagilnijih je CDM.me, koji veoma veliku pažnju posvećuje događajima u Ukrajini.
Glavni i odgovorni urednik CDM-a, Aleksandra Obradović, kaže da se i oni oslanjaju na informacije drugih medijskih kuća, preko kojih su svojim korisnicima omogućili i video streaming.

Aleksandra Obradović

Aleksandra Obradović

"Otkako su počeli sukobi u Ukrajini, redovno ažuriramo informacije u toku dana, bukvalno radimo žive prenose. Pratimo portale, najčešće CNN-a i BBC-a. Ti portali imaju linkove za živo praćenje dešavanja u Ukrajini. Preuzimamo taj link i naši posjetioci, u svakom trenutku, mogu da vide šta se dešava u Ukrajini tokom dana. Informacije iz Ukrajine ažuriramo sigurno 40-50 puta", smatra Obradović.

Analitičke medijske obrade ukrajinske krize i eventualno stručnih objašnjenja dešavanja u širem kontekstu nema, a uzrok tome je hendikep crnogorskih medija koji je, može se reći, postao opšte mjesto za mnoge teme koje iskaču iz sfere dnevne politike.

"Mi u Crnoj Gori nemamo ljude koji se bave tim dijelom svijeta, nemamo diplomate koji su bili na tom prostoru i koji imaju određeno iskustvo, koji doro poznaju prilike u Ukrajini, pa i odnose između Ukrajine i Rusije i širi prostor na kome se sve to odigrava. Zbog toga smo u Crnoj Gori ozbiljno hendikepirani i ne možemo našim gledaocima i čitaocima da ponudimo jednu kompletnu sliku, a da se ne oslonimo na izvore sa strane", zaključuje Mićunović.
  • 16x9 Image

    Esad Krcić

    Zahvaljujući ranom angažmanu u Radio Beogradu ostaje trajno vezan za radio, kao medij. Član crnogorskog dopisništva RSE je od 2001. Pisao je za CG Ekonomist, a realizovao je i niz radijskih i TV projekata.

XS
SM
MD
LG