Dostupni linkovi

logo-print

Crna Gora: Pravoslavna televizija u rukama ruskog tajkuna?


Konstantin Malofejev

Konstantin Malofejev

Da li se ruski biznismen Konstantin Malofejev interesuje za kupovinu jedne televizije u Crnoj Gori?

Ruski tajkun navodno sa Mitropolijom crnogorsko-primorskom Srpske pravoslavne crkve (SPC) dogovara kupovinu Televizije Novi iz Herceg Novog.

Iz Mitropolije, međutim, nije bilo moguće dobiti komentar na tu informaciju.

Malofejev navodno pregovara sa Mitropolijom SPC-a jer je ona vlasnik pomenute televizije.

Taj podatak o vlasničkoj strukturi TV Novi potvrdio je za RSE direktor Agencije za elektronske medije Abaz Džafić.

"Prvo je vlasnik te televizije bilo društvo ograničene odgovornosti Zen Master production iz Herceg Novog, a poslije toga je došlo do promjene vlasničke strukture gdje je to privredno društvo prenijelo 100 odsto vlasništva na Mitropoliten mediju, čiji je osnivač Crnogorsko-primorska Mitropolija sa Cetinja“, rekao nam je Džafić.

Džafić kaže da do sada na adresu Agencije nije stigao bilo kakav zahtjev za novu promjenu vlasničke strukture u tom mediju.

Informacije da ruski tajkun sa mitropolijom ugovara prodaju TV Novi demantuje bivši vlasnik te kuće, a sada direktor i glavni urednik Perica Đaković.

"Informacija je potpuno netačna. Dakle, neko je to proizvoljno plasirao. Ja sam dao negdje izjavu da nikada nijesam u životu upoznao tog gospodina niti sam čuo da postoji ta njegova Televizija Carigrad. Da zaključim – nemam pojma o tome ni kao direktor, ni glavni urednik TV Novi, niti kao njen bivši vlasnik“, tvrdi Đaković.

Pitanje je, međutim, da li će i na koji način doći do te transakcije budući da je Malofejev, inače strastveni promoter pravoslavlja, nepoželjna osoba u Crnoj Gori.

Naime, taj oligarh navodno blizak ruskom predsjedniku Vladimiru Putinu, na listi je ruskih državljana kojima je Evropska unija uvela sankcije i zabranu putovanja u zemlje EU zbog ruske agresije na Ukrajinu.

Motiv politika, a ne profit

Iz crnogorskog Ministarstva vanjskih poslova i EU integracija je saopšteno da je posljednja odluka o sankcijama prema ruskim državljanima, među kojima je i Malofejev, donijeta 14. septembra 2015. godine.

Konstantin Malofejev je svoj kapital već uložio u pojedine medije u Grčkoj i Bugarskoj, a mediji u Srbiji su pisali o namjerama ruskog tajkuna da kupi televiziju i u toj državi.

Novinar i profesor na Fakultetu političkih nauka u Beogradu Rade Veljanovski za naš program kaže da je vjerovatno motiv politika, a ne profit, jer je tržište u Srbiji isuviše malo da bi donosilo veliki novac.

"Ja tu prije svega vidim političku pozadinu, političko-propagandne razloge koji verovatno treba da pridodaju malo više podrške tim već uveliko stvorenim i afirmisanim javnim politikama i vezama između Rusije i Srbije, odnosno Rusije i Crne Gore", komentariše Veljanovski.

"Ne znam kako će to da bude u Crnoj Gori, ali ja mislim da ovde u Srbiji takva jedna medijska incijativa može više da doprinese konzervativnim snagama nego progresivnim. Opet je, međutim, pitanje u kojoj meri i do kada će se taj ruski kapital u medijima ovde zadržati jer ovde profita za medije nema", konstatuje Veljanovski.

Konstantin Malofejev je u Rusiji je 2014. godine pokrenuo pravoslavnu TV stanicu "Carigrad" koja zagovara savez pravoslavnih država koji bi činile Rusija, Bugarska, Grčka i Srbija.

  • 16x9 Image

    Predrag Tomović

    Nesuđeni pravnik završio je u novinarstvu. Prošao "školu" radija Free Montenegro, Antene M. Imao i kratak izlet na TV IN, ali se nakon toga vratio staroj ljubavi - radiju.

Prikaži komentare

XS
SM
MD
LG