Dostupni linkovi

logo-print

Prodata mačka u džaku?


O problematičnoj situaciji u kojoj je Pokret Snaga Srbije obilato koristio resurs BK televizije za promociju svojih čelnika, a pre svih lidera Bogoljuba Karića, politička javnost u Srbiji raspravlja već mesecima. Novi talas kritike započeo je sredinom nedelje u razgovoru sa novinarima beogradskih redakcija predsednik Srbije Boris Tadić. Tadić kaže da Pokret Snaga Srbije još uvek nije potvrdio demokratski epitet:

"Ja ne mogu da smatram da jedan političar koji ima svoju televiziju jeste političar koji iskazuje iza svega evropske vrednosti. Zamislite da ja imam, na primer, RTS kao svoje privatno vlasništvo, a onda medije koji su korektivi u javnom životu upotrebljavam na jedan prilično brutalan način, u svrhu svoje politike. Tek kada stranka Bogoljuba Karića ili Bogoljub Karić na primer ne budu imali takav medij u svojim rukama, onda se kvalifikuju da uđu u društvo stvarnih demokratskih stranaka."

Zamenik predsednika Pokreta Snaga Srbije Dragomir Karić izjavio je, nakon ovih Tadićevih reči, da BK grupa i porodica Karić nisu vlasnici BK televizije. "Prodali smo je, a vi istražite kome" - rekao je Karić za novosadski Dnevnik.

Novinarska potera za podrobnijim podacima o navodnoj prodaji televizije koja je po resursima i pokrivenosti signalom jedan od najozbiljnijih kandidata za nacionalnu frekvenciju, rezultirala je samo javnim saopštenjem generalnog direktora i glavnog i odgovornog urednika BK televizije Bojane Lekić, nakon kojeg situacija nije nimalo jasnija. Bojana Lekić tvrdi da je očigledno došlo do zamene teza, odnosno zabune oko pitanja udela pojedinaca u vlasničkoj strukturi:

"Naime, jedno je činjenica da ni Bogoljub Karić, kao ni članovi njegove porodice nisu vlasnici RTV BK Telekom, a drugo – istina da je nekoliko domaćih i stranih medijskih kompanija zainteresovano za kupovinu vlasničkog udela u njemu."

Niko iz Saveta Republičke radiodifuzne agencije nije video ugovor kojim je prodata BK Televizija, kaže za Radio Slobodna Evropa član Saveta Aleksandar Vasić:

"Niti na to po zakonu imamo prava, niti kupovina ili prodaja nekih elektronskih medija u Srbiji zavisi od Republičke radiodifuzne agencije. Međutim, ono što zavisi je vrednost tih televizija, jer Republička radiodifuzna agencija daje dozvolu za emitovanje programa. Dakle ko god da je kupio BK televiziju kupio je opremu, kupio je ako ima nekih prostorija, ako ima neki objekat i kupio je zaposlene. Dozvolu za emitovanje programa ko god da je kupio moraće da dobije na javnom konkursu, gde, naravno, ništa nije garantovano."

Potpredsedniku Demokratske stranke Dušanu Petroviću postavili smo pitanje da li činjenica da je BK Televizija prodata, ukoliko je tačna, kvalifikuje Pokret Snaga Srbije za svrstavanje u demokratski blok stranaka. Pitanje dobija na važnosti kada se zna da su Tadićeve demokrate i Karićev PSS partneri u pokrajinskoj vlasti u Vojvodini:

"Demokratska stranka danas kao nedemokratske kvalifikuje Srpsku radikalnu stranku i Socijalističku partiju Srbije. Svi ostali pokazuju svoju sposobnost da upravljaju javnim poslovima na civilizovan način u duhu vremena u kome živimo i u duhu ciljeva koje ova zemlja ima, a to je što brže priključivanje Evropskoj uniji, što znači i poštovanje standarda Evropske unije.

Ko je zaista vlasnik BK televizije, ali i drugih elektronskih medija u Srbiji, biće daleko jasnije od sredine januara, nakon što bude raspisan konkurs za dodelu javnih frekvencija, kaže Aleksandar Vasić iz Saveta Republičke radiodifuzne agencije:

"Taj ko učestvuje na konkursu dužan je da prikaže ko je osnivač i ko je vlasnik, dakle poreklo osnivačkog kapitala. Tako da ja mislim da u narednih dve nedelje će se sigurno saznati i ko je kupio i da li je uopšte bilo šta kupio. Svejedno, ko god to uradio, sa BK televizijom ili bilo kojom drugom televizijom u Srbiji, kupio je mačku u džaku jer je kupio elektronski medij bez dozvole za emitovanje programa, dakle bez licence."
XS
SM
MD
LG