Dostupni linkovi

logo-print

“Latinica” u bunkeru


Tek kad se sinoć iza dvadeset sati „Latinica“ o porijeklu imovine počela emitirati, obaviješten sam da je bez mog znanja skraćena, izjavio je za Radio Slobodna Evropa autor emisije Denis Latin:

„U studiju je skraćen prilog o premijeru Sanaderu, značajan dio, i komentar nakon tog priloga. Dakle ilegalno, nitko me o tome nije obavijestio, nitko se nije sa mnom konsultirao, niti je itko pozvan na odgovornost za to.“

Što je točno skraćeno?

„Skraćeni dio reportaže se odnosi na neke novce koje je premijer Sanader navodno dobio iz Kutline Globus grupe, i odnosi se na nekakvu svađu sa susjedima koje je imao dok je bio podstanar u Splitu.“

Točnije, u izbačenim dijelovima priloga govorilo se o 800 tisuća njemačkih maraka koje je navodno poznati hrvatski tajkun Miroslav Kutle svojevremeno donirao premijeru Sanaderu za uslugu oko dobivanja kredita u Hipo banci, te o Sanaderovim optužbama na račun susjeda na splitskim Mejama da su ga okrali.

Latin je od ravnatelja Hrvatske televizije zatražio da se utvrdi tko je emisiju skratio i zašto:

„Ukoliko se to ne napravi, ja više neću raditi tu emisiju, zato što u uvjetima – nazovimo to tako – nekakvog medijskog terorizma unutar kuće, ja emisiju ne mogu raditi. To je prvi put da se tako nešto dogodilo. Ta praksa je bila prisutna jedino u vrijeme Obrada Kosovca koji je uzimao kazete spremne za emitiranje i premontiravao ih onako kako je to njemu odgovaralo.“

Glasnogovornik Hrvatske televizije, Janoš Remer, kazao nam je poslijepodne da je odluku o kraćenju donijelo Programsko vijeće HRT-a:

„Na HRT-u ne smatramo da je riječ o nikakvoj cenzuri, nego je riječ o uobičajenom uredničkom poslu. Programsko vodstvo Hrvatske televizije je ocijenilo da je prilog za ,Latinicu‘ napravljen jednostrano, nije pružena prilika drugoj strani da se očituje, što je nekako, recimo, osnovno pravilo novinarstva, i da su neke optužbe iznijete bez kvalitetnih argumenata koje bi te optužbe potkrijepile. I utoliko je odlučeno da se ti neki dijelovi izbace, odnosno da se prilog malo skrati.“

Latin tvrdi da priča o porijeklu premijerove imovine nije rađena jednostrano:

„Mi smo odmah obavijestili premijera, čim smo započeli tu temu. Uvijek tako radimo, maksimalno profesionalno – svima koji su uključeni pošaljemo zahtjev da sudjeluju i daju svoje izjave. Osim toga, HDZ je tu imao svog predstavnika – tamo je bio Vinko Matoušić, zastupnik HDZ-a u Saboru, koji je branio odnosno zastupao premijerovu stranu. Ne može se govoriti o tome da nešto nije bilo zastupljeno.

Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva, Dragutin Lucić, kaže da za sad ne raspolaže svim informacijama i ne može reći je li riječ o cenzuri:

„U svakoj medijskoj kući valjda postoji neka hijerarhija odgovornosti. Pri tome, naravno, to ne mora biti cenzura. Kod nas se svaka intervencija urednika počela u zadnje vrijeme doživljavati kao cenzura.“

Neslužbeno se govori da su prilozi o porijeklu premijerove imovine kraćeni pod pritiscima iz vladajućeg HDZ-a. Televizija ponavlja da je sve učinjeno isključivo na temelju zakona profesije, a Denis Latin ne odustaje od tvrdnje da je riječ o gebelsovskom zadiranju u autorstvo, te dovodi u pitanje i nastavak daljeg emitiranja te već kultne emisije:

„Da. Ja u takvim uvjetima ne želim raditi, jer tko mi garantira da se sljedećeg ponedjeljka neće dogoditi opet nešto slično.“
XS
SM
MD
LG