Dostupni linkovi

logo-print

Nezadovoljstvo radio-tv stanica cjenovnikom Radiodifuznog centra


Iako su komercijalni emiteri zatražili odlaganje konkursa za podjelu frekvencija od Savjeta Agencije za radiodifuziju, njihovi uslovi nijesu sporni. Sporan je cjenovnik Radiodifuznog centra. Direktor i glavni i odgovorni uradnik Radija “Antena M” Darko Šuković, koji je član Radne grupe Udruženja nezavnisnih elektronskih medija, koji će pregovarati o izmjenama uslova sa Savjetom Agencije, pojašnjava da konkrus favorizuje tek osnovane medije, a da dugogodišnja elektronska glasila opterećuju nepotrebnom papirologijom. Međutim, suština spora je u sljedećem:

“Najspornija je obaveza prethodnog izmirenja dugova prema Agenciji za radiodifuziju i Radiodifuznom centru. Naglašavam pri tom, nijesu sporna dugovanja Agenciji za radiodifuziju, jer je njen cjenovnik apsolutno pošten. Sporna su dugovanja Radiodifuznom centru. Prihvatanjem te obaveze na konkursu komercijalni emiteri bi definitivno dali legitimitet jednom drskom, ja ću reći zaista tešku riječ, pljačkaškom cjenovniku Radiodifuznog centra i prihvatili da nam Centar i u budućnosti drži “nož pod grlom”“.

Sa pravne tačke gledišta posebno je sporna i činjenica da je u Registru Privrednog suda zavedeno da je Radiodifuzni centar, kao javno preduzeće, čiji je osnivač Vlada Crne Gore, registrovan 3.decembra 2004.godine, a cijenovnik, po kojem su komercijalnim emiterima ispostavljeni računi za korišćenje frekvencija, formiran je 25.marta 2004., osam mjeseci ranije. Potpisao ga je Nikola Dajković, sadašnji predsjednik Upravnog odbora Radiodifuznog centra, koji je na tu dužnost imenovan prije desetak dana. Prema takvom cjenovniku Radio “Antena M”, na godišnjem nivou, plaćala bi Agenciji za radiodifuziju i Radiodifuznom centru blizu pedesethiljada eura za korišćenje frekvencija. Darko Šuković:

“Meni lično ne pada napamet da živim i radim kako bih finansirao mastodonta sa preko stotinu zaposlenih, sa preko petsto eura prosječnom platom, jednog monopolistu koji preko pola svoga budžeta hoće da namakne iz sredstava komercijalnih emitera, koji opet imaju samo deset odsto od pretplate građana i koriste jedva dvadesetak objekata Radiodifuznog centra u odnosu na, recimo, Radio-Televiziju Crne Gore, dakle, javni servis koji koristi jedno strodvadeset ili stotrideset”.

Jovan Ivanović iz Agencije za radiodifuziju, čiji uslovi nijesu sporni, najavljuje prolongiranje konkursa za podjelu frekvenciju, nezavisno od zahtjeva komercijalnih emitera. I Agencija je uputila zahtjev Radiodifuznom centru za smanjenje cjenovnika, a Ivanović se nada pozitivnom ishodu:

“Oni su prvo prihvatili u startu deset posto je bilo sniženje, a četranest i po odsto je bilo sniženje od strane Agencije za radiodifuziju. Tražili smo od njih i do kraja ovog mjeseca treba da dobijemo stav Upravnog odbora Radiodifuznog centra, po pitanju daljih redukcija cijena”.

Međutim, direktor Radiodifuznog centra Dragan Krkeljić kaže da je iznenađen reakcijom komercijalnih medija, budući da su im već jednom izašli u susret i smanjili cijene za deset odsto:

“Od kud sad ta odluka poslije mjesec dana? Jer su bili zadovoljni sa tom odlukom, da se smanji cijena deset posto i mislim da je to nešto realno i da se pokriju iz onog fonda od pretplate koji dobijaju deset posto komercijalni, deset posto lokalni i oni bi bili pokriveni”.

Upravo to je sporno za direktora “Montena Radija” Dragana Bulajića. Namjera Radiodifuznog centra da novac koji emiteri dobijaju od Agencije prosljeđuju njima:

“Suština je u tome da sada prvi put komercijalni emiteri po novom zakonu dobijaju deset posto od radio-televizijske pretplate. E sad, država se trudi i šteluje da tih deset posto koje smo mi dobili bude potpuno isto sa onim što mi treba da damo opet toj istoj državi. Znači, od tih samo deset posto, a najbolje će naši slušaoci, to jest gledaoci procjeniti ko bi ustvari trebao da dobije dio od te radio-televizijske pretplate. To je firma koja je potpuno nezasluženo dobila monopolski položaj i jako je teško pregovarati sa nekim ko ima monopol”.
XS
SM
MD
LG