Dostupni linkovi

logo-print

Program obustavljen nakon policijske intervencije


Prošle noći nakon završetka redovnog programa na kanalu BK televizije pojavili su se neobični kadrovi. Umesto uobičajenog programa, mogli su se videti policajci u uniformama i zaposleni na televiziji:

«Ja vam uručujem ovu odluku ispred agencije, original je Popov pocepao. Tražim od vas da mi odredite nekoga ko će me odvesti do linka da ja izvršim svoje naređenje.»

«Kakvu odluku imate?»

«Žalbu, žalite se sudu - i mi smo završili.»

Ubrzo nakon što je policija ušla u BK televiziju, asistirajući pri izvršenju odluke odluke Radiodifuzne agencije o privremenom oduzimanju dozvole, ova medijska kuća je prestala da emituje program sa predajnika, a u toku prepodneva je nestao i signal preko kablovskog operatera. Zaposleni tvrde da odluka nije legitimna. Urednik BK televizije Miodrag Popov, nekadašnji ratni izveštač RTS-a, sve vreme je pozivao građane da dođu da odbrane BK televiziju:

«Ovo je najsramniji čin u istoriji srpskog novinrastva. Došli su usred noći, probudili nas i zapečatili. Ovo je najveće pravno nasilje, najveća srpska sramota u ovom momentu.»

Interesantno je da je u istom danu kada je Popov upozoravao na pravno nasilje nad BK televizijom, glavni i odgovorni urednik Zrenjaninskog dnevnika Milovan Nedeljkov najavio da će ga tužiti zbog toga što ga je Popov 16. aprila, na jednoj lokalnoj zrenjaninskoj televiziji, optužio za ratni zločin:

«Dakle, Milovan Nedeljkov, jedan ratni zlikovac, čovek je koji je celog ovog rata radio za hrvatski Večernji list i na tome zarađivao, zato kažem zlikovac. Ovde su ginuli zbog toga što je on širio mržnju protiv ovog naroda. Pobogu ljudi, nema antologije gadosti hrvatskih tekstova u kojima on nije zastupljen najmanje sa tri teksta.»

Prekidanje emitovanja programa BK televizije usledilo je nakon nedavne odluke Saveta za Radidifuznu agenciju, kojom ova televizija nije dobila nacionalnu frekvenciju. Nakon toga, BK započinje kampanju kojom pokušava da pokaže nelegitimnost odluke Saveta. Ova televizija je često optuživana za kampanje protiv političkih protivnika vlasnika televizije i lidera pokreta Snaga Srbije Bogoljuba Karića, koji je nestao iz zemlje nakon što je pokrenuta istraga protiv njega zbog malverzacija.

Potpredsednik Saveta Radiodifuzne agencije Aleksandar Vasić kaže da je BK i ranije upozoravana na krešenje propisa tokom kampanje za vreme predsedničkih izbora 2004., kada je jedan od kandidata bio upravo i vlasnik BK Bogoljub Karić:

«Kako su nastavili to da rade i nisu promenili način izveštavanja, navijali su samo za jednu političku stranku, krenuli su u kampanju protiv Saveta Republičke radiodifuzne agencije, protiv Vlade Srbije i protiv svih ostalih. Ukoliko država nije u stanju da sprovede odluke Savata Republičke radiodifuzne agencije i ukoliko je jedna porodica i jedna televizija jača od čitave države, onda je to, čini mi se, značajan problem.»

A prekidanje programa BK televizije izazvalo je protivurečne reakcije u samoj vladi Srbije. Ministra kulture i medija Dragana Kojadinovića, koji je od samog početka kritikovao odluku Radiodifuznog saveta o nedodeljivanju nacionalne frekvencije BK televiziji, ulaženje policije u medijsku kuću podsetilo je na Miloševićev režim:

«Bez obzira na opravdanost nekih postupaka, jednostvano se stiče uitsak da je tajming vrlo loše izabran i pokazuje jednu lošu nameru i umesto da se istaknu pravi argumenti za dodeljivanje nacionalne frekvencije pojedinim televizijama, ide se na nešto što se zove zamagljivanje i bacanje prašine u oči.»

Međutim, za ministra finansija Mlađena Dinkića, koji je često bio meta napada BK televizije, ništa nije sporno u pojavljivanju policije pri prekidu emitovanja programa ove kuće:

«Nisam primetio da se bilo šta brutalno juče dogodilo, da je bilo bilo kakve primene sile. I činjenica je da, ako već govorimo i o rekacijama Udruženja novinara Srbije, ne sećam se da je bilo ko od njih reagovao kada su oni linčovali jednu, drugu, treću javnu političu ličnost u poslednjih četiri, pet godina.»

Brojna novinarska udruženja kritikovala su odluku Radiodifuzne agencije, uz ocenu da je zasnovana na selektivnoj i arbitrarnoj primeni zakona, jer pored BK televizije postoji niz tv i radio stanica koje su kršile i krše Zakon o radiodifuziji i javnom informisanju emitujući govor mržnje i pornografski program, a za to nisu upozorene već su nagrađene nacionalnim frekvencijama. Na pitanje kako se došlo u situaciju da se nezavisno novinarstvo brani preko BK televizije, Rade Veljanovski, profesor novinarstva na Fakutetu političkih nauka, kaže da to jeste apsurd:

«Mnogo toga se očigledno u kriterijima poremetilo tako da se, evo, sad to dešava da se BK televizija smatra nekakvom paradigmom nezavisnog i slobodnog novinarstva. To, ja moram da priznam, baš i nije tako, jer činjenica je da već odavno, skoro godinu dana poslednjih, ova televizija je bila permanentna propaganda jedne političke partije, njenoga vlasnika, pa i cele porodice Karić, zbog čega je BK televizija mogla iz principijelnih razloga da ostane bez frekvencije mnogo pre. U redu je solidarnost, u redu je da možda nije trebalo sve uraditi tako kako je urađeno, da u toku noći ulazi policija itd., međutim Savet Republičke radiodifuzne agencije ima pravo da izrekne i tu sankciju, dakle da nekome onemogući da dalje emituje program.»
  • 16x9 Image

    Ljudmila Cvetković

    Novinar sa diplomom Fakulteta političkih nauka u Beogradu. Radno iskustvo sticala u Asocijaciji nezavisnih elektronskih medija i Radiju B92. Na RSE radi kao novinar, uređuje i vodi dnevne informativne emisije.

XS
SM
MD
LG