Dostupni linkovi

logo-print

Podela frekvencija sa političkim prizvukom


Najveće iznenađenje vezano za dodelu nacionalnih frekvencija tiče se činjenice da nemačka kompanija RTL nije prošla na konkursu. Nesuđeni direktor srpskog RTL-a Maja Divac, u izjavi za Radio Slobodna Evropa kaže:

„RTL je iznenađen i razočaran odlukom Saveta. Naravno, RTL će poštovati odluku koju je Savet doneo ukoliko je doneta u skladu sa zakonom. Izvršićemo detaljnu analizu obrazloženja te odluke, kada je dobijemo, i celog procesa dodele frekvencija. Ako se kojim slučajem pokaže da nešto nije bilo u skladu sa zakonom, RTL će iskoristiti sva zakonska sredstva koja se pružaju da eventualno ospori odluku i da eventualno poništi ceo postupak dodele frekvencija. Zaista je iznenađujuće da jedna evropska televizija, kao što je RTL, na našem, domaćem konkursu nije prošla.“

Niška „Televizija 5“, jedina nebeogradska stanica koja je konkurisala za nacionalnu frekvenciju, sa nevericom je primila vest o raspodeli nacionalnih televizijskih frekvencija. Urednik Miroslav Ćosić kaže da bi im bilo lakše da su izgubili u konkurenciji velikuh kompanija poput RTL-a, nego od kompanija koje, za razliku od TV5 ne ispunjavaju nijedan propisani kriterijum:

„Mislimo da je pogažena jedna snažna preporuka o demetropolizaciji medija koja, naravno, može da znači floskulu u ovoj našoj državi, ali nije. Dakle ,Televizija 5 je‘ bila ta koja bi ravnala tu ogromnu neravninu između prestolnice i ostalog dela Srbije koji za prestolnicu kao da ne postoji. Često se neki važni ljudi ponašaju tako, a očito se tako ponašaju i članovi Radio-difuzne agencije ili možda politički faktor u pozadini, na šta mi vrlo osnovano sumnjamo, dakle ponašaju se tako kao da unutrašnjost Srbije spada u retardirano područje. U svakom slučaju, mi ćemo, naravno, primeniti sva medijska, zakonska i ostala sredstva, uključujući i obaveštavanje evropskih institucija, uložićemo žalbu, jer smatramo da su pogaženi kriterijumi i da je odluka apsolutno političke prirode. Ali tim više čudi što su dozvolu dobile neke televizije koje ne postoje, koje su na časnu reč SPS-ovskih funkcionera dobile dozvolu, i neke televizije koje se, kao što znamo, apsolutno zasnivaju na kapitalu prošlih vremena, da ne kažem JUL-ovskom.“

Milimir Marić, glavni i odgovorni urednik „BK Televizije“, za koju se do pre godinu dana verovalo da će uz „Pink“ i B92 dobiti nacionalnu frekvenciju, tvrdi da izostanak televizije u vlasništvu porodice Karić predstavlja medijsku bruku i političku odmazdu. Marić je izričit da „BK Televizija“ neće prodati ili ustupiti drugima svoje pravo prenosa svetskog prvenstva u fudbalu:

„Ne mogu nam zatvoriti televiziju, tako da se nadam da ćemo mi svetsko prvenstvo prenositi. To ne može niko da nam otme, ako smo mi to kupili. To je naše isključivo pravo. To njima nije milo i hteli bi da nas spreče kroz zabranu emitovanja programa, da mi budemo prisiljeni da ta prava nekom ustupimo.“

Zamenik predsednika Saveta republičke Radio-difuzne agencije Aleksandar Vasić kaže da svi oni koji su nezadovoljni raspodelom frekvencija mogu uložiti svoje žalbe u roku od sedam dana:

„Nakon toga Savet će se izjasniti po toj žalbenoj proceduri, po tim žalbama. Ukoliko žalbe budu osnovane, uzeće ih ponovo u proceduru. Ukoliko ne budu prihvaćene, svi ti podnosioci prijava imaju pravo na sudski, odnosno upravni spor.“

Vasić ipak upozorava:

„Ovi koji sada rade, a nisu dobili dozvole za emitovanje programa, u najkraćem roku bi, nakon te žalbene procedure, trebalo da prekinu emitovanje programa.“

Da podela nacionalnih frekvencija ima snažan politički prizvuk smatra medijski analitičar Velimir Ćurguz Kazimir:

„Siguran sam da će to biti stvar koja neće ostati samo na komentarima, nego će imati i određenih političkih konzekvenci. Kao prvo i prvo, nedavanje licenci ,Televiziji BK‘, sigurno se može tumačiti i kao određena vrsta političke odluke. Što se tiče onih koji su dobili frekvencije, tu se tumačenja kreću od finansijskih interesa do drugih. Mislim da će najveći upitnik biti vezan za buduću televiziju ,Avala‘. Prostor za komentare između uzimanja frekvencija ,BK Televiziji‘ i dodeljivanje ,Avali‘ je ogroman. Pretpostavljam da će to u budućnosti biti mesto političkih obračuna.“
XS
SM
MD
LG