Dostupni linkovi

logo-print

Birodi: REM trebalo da televizije koje su prenosile skup SNS


Biro za društvena istraživanja (Birodi) ocenio je u nedelju da smatra kao neodgovorno i protivno javnom interesu to što Regulatorno telo za elektronske medije (REM) nije kaznilo televizije koje su prenosile proslavu sedme godišnjice vladajuće Srpske napredne stranke (SNS).

"Izostankom odluke REM-a o kažnjavanju televizija koje se bave političkim marketingom van izborne kampanje, predstavlja nastavak prakse legalizacije pretvaranja televizija u biltene političkih partija", ocenjuje se u saopštenju.

Kako se navodi, obrazloženje REM-a da ne postoje podzakonska akta, dokaz su da "REM spava umesto da utiče na uređivanje ove oblasti, čime direktno omogućava slabljenje integriteta elektronskih medija".

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) je 20. oktobra 2015. godine podneo predstavku REM-u protiv televizija Pink, Hepi i Studio B koje su direktno prenosile stranački skup SNS-a, povodom sedam godina postojanja ove političke partije.

NUNS smatra da je time prekršeno Opšte obavezujuće uputstvo o ponašanju emitera koje zаbrаnjuje političku propаgаndu vаn predizborne kаmpаnje, ali i član 47 Zakona o elektronskim medijima, u kome jasno stoji da je pružalac medijske usluge, u skladu sa svojom programskom koncepcijom, "dužan da poštuje zabranu političkog oglašavanja van predizborne kampanje".

Savet REM-a je 21. oktobra nakon tročasovne sednice utvrdio da je setom novih medijskih zakona prestalo da važi Opšte obavezujuće uputstvo za emitere i da stoga ne postoji osnov da se pokrene postupak za utvrđivanje odgovornosti televizija koje su direktno prenosile proslavu sedam godina od osnivanja Srpske napredne stranke.

XS
SM
MD
LG