Dostupni linkovi

logo-print

Opoziciona televizija krimskih Tatara se zatvara


Televizija krimskih Tatara koja se protivi pripajanju Krima Rusiji, saopštila je da prekida rad posle nekoliko meseci pritisaka ruskih vlasti.

Televizija ATR je u septembru prošle godine optužena za ekstremizam, a lokalni odsek ruskog Ministarstva unutrašnjih poslova je ocenio da ta televizija "namerno širi nepoverenje prema ruskim vlastima". Tatarska televizija prestaće da radi 1. aprila.

Predstavnici televizije izjavili su da su u četiri navrata podnosili zahteve za produženje dozvole za rad, ali su ih ruske vlasti odbijale.

ATR-u koji ima tri podružnice, dve radio stanice i jedan kanal s programom za decu, preti krivična prijava zbog ilegalne aktivnosti ako bude emitovala program bez dozvole.

"Preti nam novčana kazna od 500.000 rubalja (8.000 evra) i zaplena opreme", izjavila je direktorka televizije Elzara Isliamova.

Po njenim rečima, toj nezavisnoj televiziji, osnovanoj 2005. godine, preti zatvaranje još od aneksije Krima Rusiji u martu 2014. godine.

Vođa krimskih Tatara, Mustafa Đemilev osudio je nedavno "potpuni nedostatak demokratskih sloboda" na Krimu od kada je pripojen Rusiji.

Krimski Tatari su bojkotovali referendum o nezavisnosti Krima koji je bio uvod u aneksiju.

Tatari, etnički bliski Turcima, i uglavnom muslimani, kolektivno su deportovani s Krima u Sibir 1944. godine za vreme sovjetskog diktatora Josifa Visarionoviča Džugašvilija - Staljina. Za tri dana tada je proterano više od 190.000 krimskih Tatara.

Krimski Tatari su počeli da se vraćaju u postojbinu tek krajem 1980-ih, s raspadom Sovjetskog Saveza. To stanovništvo, medjutim, brzo raste u poredjenju sa ostarelim ruskim stanovništvom, a integracija Tatara je dugoročan problem Kremlja.

XS
SM
MD
LG