Dostupni linkovi

logo-print

RRA tvrdi da nije prekoračio ovlašćenja


Savet Republičke radiodifuzne agencije "apsolutno nije prekoračio svoja ovlašćenja" kad je izrekao opomenu Radio-televiziji Vojvodina i Radiju B92, jer se radilo o tome da su oba emitera prekršila zakon, izjavio je danas član Saveta RRA Goran Peković.

Zbog ove odluke RRA, prethodno su protestvovala novinarska udruženja NUNS i NDNV, kao i ANEM, ocenjujući da je reč o ograničavanju slobode izražavanja mešanjem u uređivačku politiku medija.

Opomene su izrečene jer su prekršene odredbe Zakona o radiodifuziji i Kodeksa ponašanja emitera "koji se tiču profesionalnosti, objektivnosti i nepristrasnosti", rekao je Peković za Jutarnji program RTS-a.

Reagujući na ocene novinarskih udruženja i pojedinih političkih partija, Peković je rekao da se ovim povodom ne može govoriti o gušenje sloboda niti o cenzuri, jer "cenzor unapred pogleda materijal i onda ga odobri ili ne, dok RRA reaguje tek nakon što je nešto emitovano".

On je ocenio da u slučaju opomene RTV "nema ničeg spornog", dodajući da je i sam voditelj Laslo Tot rekao da nije imao dobar simultani prevod, da je na kraju odustao i radio intervju sa Jahjagom "potpuno bez prevoda".

Na pitanje zašto je Radiju B92 izrečena mera opomene zbog emisije zabavnog karaktera u kojoj se dva autora svaki dan poigravaju ličnostima i funkcijama, on je odgovorio da Savet RRA "reaguje uvek kad nešto izlazi iz okvira onoga što se zove humor".

"Ne može niko reći da RRA guši kreativnost novinara ako su oni nešto skinuli sa Jutjuba i emitovali kao šalu, a nije šala ako se institucija predsednika republike dovodi u vezu sa krivičnim delom, i to odurnim krivičnim delom podvođenja maloletnika", rekao je Peković.
XS
SM
MD
LG