Dostupni linkovi

logo-print

Novinari brazilskog Globa priznaju stare grehe



Brazilski dnevni list Globo priznao je da je pogrešio što je podržao vojni puč 1964, zahvaljujući kojem je nastala diktatura duga 21 godinu (od 1964. Do 1985. godine).

U okviru projekta kojim obeležava 88 godina svog postojanja, taj list počeo je od nedelje da objavljuje na svom sajtu memoriaglobo.com.br priču o svom radu tokom tih godina.

Globo je priznao greške "koje je počinio tokom svoje istorije", poput podrške tog lista "državnom udaru 1964, lošem izveštavanju o narodnom pokretu koji je 1984. zahtevao direktne izbore, kao i o izborima uoči kraja vojnog režima", objasnio je glavni urednik Askanio Seleme.

"Ovo priznanje nastalo je kao plod dugogodišnjih razgovora unutar redakcije tokom kojih je organizacija Globa zaključila da je u svetlu istorijske istine podrška državnom udaru bila greška", naveo je list.

Uprava Globa, koja obuhvata radio, televiziju i dnevni list, izrazila je žaljenje što nije izašla u javnost sa ovom samokritikom pre protesta u junu kada su stotine hiljada mladih na ulicama Rio de Žaneira zahtevale unapređenje rada javnih službi i kritikovale
ogromne investicije u organizaciji Svetskog prvenstva u fudbalu 2014. u toj zemlji.
XS
SM
MD
LG