Dostupni linkovi

logo-print

Grčka i danas bez javnog radija i televizije



Grčka javni radio-televizijski servis ni danas nije počeo da emituje program, uprkos presudi kojom je oborena odluka premijera da ukine državnu Radio-televiziju ERT.

Opasnost od vanrednih opštih izbora je izbegnuta u ponedeljak uveče, posle sastanka konzervativnog premijera Andonisa Samarasa i njegovih koalicionih partnera s levog centra koji se snažno protive njegovoj odluci od 11. juna da zatvori ERT i otpusti svo osoblje - skoro 2.700 ljudi.

Pregovori tri stranke u Vladi su održani kada je Državni savet - upravni sud Grčke, presudio da Vlada nije trebalo da isključi signal javne RTV, iako ima pravo na rekonstrukciju preduzeća ERT.

Samaras je nagovestio da želi štedljiviji i efikasniji javni RTV servis do kraja avgusta. On je ponudio koalicionim partnerima da emitovanje programa počne i pre toga, u okviru "prelaznog preduzeća", a trojica lidera su se dogovorila da u sredu nastave pregovore.

Samaras je pod pritiskom međunarodnih kreditora Grčke da nastavi reforme i mere štednje u zamenu za nastavak isplate 240 milijardi evra iz programa pomoći.

Otpušteni iz ERT su emitovanje programa preko interneta i satelita nastavili uz pomoć Evropske radiodifuzne unije (EBU) iz Ženeve.

EBU je danas pozvala Vladu Grčke da odmah dopusti emitovanje signala ERT, pozivajući se na odluku grčkog suda.
XS
SM
MD
LG